کد خبر: ۷۵۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

گیاهان دارویی موثر در رفع ویروس زگیل

مهندس اقبال جاسمی کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: گیاه غان و پوست درخت غان در مناطق مختلفی از دنیا برای درمان زگیل مصرف می شود .این گیاه دارای دو ترکیب بتولین و اسید بتولینک با خواص ضد ویروسی است . پوست غان سالیسیلات هم دارد که توسط اداره غذا و داروی امریکا هم برای درمان زگیل تایید شده است.
گیاهان دارویی موثر در رفع ویروس زگیل
آفتاب‌‌نیوز :

زگیل ضایعه‌ای خوش‌خیم در پوست است و زمانی ظاهر می‌شود که لایه فوقانی پوست با ویروس زگیل آلوده شود. ویروس‌هایی که موجب زگیل می‌شوند، ویروس پاپیلومای انسانی نامیده می‌شود اگر پوست شما به هر طریقی دچار بریدگی یا آسیب‌ شود، احتمال زیادی وجود دارد که به یکی از انواع این ویروس آلوده گردد. ویروس زگیل مسری است. زگیل می‌تواند از طریق تماس با زگیل فرد دیگر یا لمس چیزی که با زگیل در تماس بوده است، گسترش یابد. زگیل اغلب هم‌رنگ پوست و زمخت است، اما می‌تواند تیره (قهوه‌ای یا خاکستری مایل به سیاه و سفید)، تخت و صاف باشد.

مهندس اقبال جاسمی کارشناس گیاهان دارویی این پژوهشکده اظهار کرد: زگیل‌ها معمولاً دردناک نیستند، اما برخی از انواع آن مانند زگیل کف پا ممکن است دردناک باشد و حتی گاهی اوقات می‌توانند با خارش یا خونریزی همراه باشند.

وی گیاهانی را که برای مقابله با ویروس های آزاردهنده مقاوم زگیل وجود دارد برشمرد و تشریح کرد: گیاه غان ،پوست درخت غان در مناطق مختلفی از دنیا برای درمان زگیل مصرف می شود .این گیاه دارای دو ترکیب بتولین و اسید بتولینک با خواص ضد ویروسی است . پوست غان سالیسیلات هم دارد که توسط اداره غذا و داروی امریکا هم برای درمان زگیل تایید شده است.

این کارشناس گیاهان دارویی همچنین روغن دانه کرچک را برای درمان زگیل توصیه کرده و گفت: راه های مختلفی برای استفاده از خاصیت ضد زگیلی روغن کرچک وجود دارد بدین صورت که مشتی پوست بید را در روغن کرچک ریخته و بگذارید چند روز خیس بخورد. پوست بید ترکیب شبه آسپرین سالیسیلات دارد که در درمان زگیل هم مفید است . برخی درمانگرها چند حبه سیر در آن میریزند و قبل از مصرف می گذارند تا چند روز خیس بخورد و بعد از آن مصرف می کننند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، وی در ادامه بیان کرد: مامیران برخی از ترکیبات موثر در بلادروت را دارد و می تواند از گسترش زگیل روی بدن جلوگیری کرده و حتی آن را از بین ببرد.می توانید عصاره مامیران را تا یک هفته روزی یک یا دو بار مستقیما روی زگیل بزنید در غیر این صورت می توانید با خشک کرده گیاه چای غلیظ درست کرده و روی زگیل بمالید.

جاسمی در پایان تصریح کرد: اداره غذا و داروی آمریکا مصرف اسید سالیسیلیک را که در پوست بید فراوان است برای درمان زگیل تاکید کرده است .تکه ای پوست بید را مرطوب کرده و روی زگیل بگذارید و این کارا را تا 5تا 7 روز ادامه دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین