کد خبر: ۷۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

ترامپ: اوکراین، مشکل اروپاست

دونالد ترامپ در گفتگو با گلن بک، اوکراین را "مشکل اروپا" دانسته و تاکید کرد که اگر به جای رئیس جمهوری فعلی آمریکا بود، عملرد بهتری در مذاکره با رئیس جمهوری روسیه نشان می‌داد.
ترامپ: اوکراین، مشکل اروپاست
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا باید در مسئله اوکراین دخالت کند، مسئولیت را به گردن کشور‌های اروپایی انداخت.

به گزارش بیزنس اینسایدر، ترامپ، آلمان را به دلیل وابستگی انرژی، "تحت مالکیت" روسیه دانست و درباره مسئله اوکراین گفت: اروپا باید دخیل باشد.

او گفت: روسیه تسلط کاملی بر آلمان دارد و برلین به دلیل مسئله انرژی، با مسکو نخواهد جنگید؛ اما اگر از من بپرسید، باید بگویم که این واقعا مشکل اروپاست.

ترامپ همچنین ادامه داد: پوتین احتمالا به پیشروی به سمت اوکراین ترغیب شده است چرا که می‌بیند با توجه به آدم‌های احمقی که با آن‌ها سروکار دارد، این روشن‌ترین مسیر است؛ در حالی که شاید تا همین دو هفته قبل، چنین نیتی نداشت.

با این حال، وی افزود: راه‌هایی برای منصرف کردن وی وجود دارد.

او همچنین کشور‌های اروپایی مانند آلمان را به دلیل وابستگی بیش از حد به انرژی روسیه مورد انتقاد قرار داده و به پیچیده کردن مذاکرات متهم کرد. ترامپ گفت: آلمان پرچم سفید را به نشانه تسلیم به روسیه نشان داد، چون با خطوط انتقال گاز، با آلمان قرارداد بسته بود؛ نورد استریم ۲ یک فاجعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین