کد خبر: ۷۵۷۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

ماموریت رئیسی به وزرای صمت و کشاورزی؛ جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرید

حجت‌الاسلام رئیسی وزرای جهاد کشاورزی و صمت را موظف کرد، دلایل افزایش قیمت‌ها را با وجود کاهش نرخ ارز بررسی کنند.
ماموریت رئیسی به وزرای صمت و کشاورزی؛ جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه رشد قیمت‌ها قابل قبول نیست، به وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت‌ها انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود را برای مدیریت این موضوع به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

همچنین آقای رئیسی با تاکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست برای جلوگیری از دلال بازی و رشد قیمت‌ها بویژه در روز‌های پایانی سال اقدامات و تدابیر لازم و فوری را به کار گیرند.

باوجود کاهش قیمت دلار در یکماهه اخیر، قیمت کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اساسی هنوز روند کاهشی خود را طی نکرده است. مثلا بررسی داد‌های اعلام شده از روند افزایش قیمت کالا‌های اساسی در ۱۰ ماه منتهی به دی سال جاری نشان می‌دهد که «شکر سفید» در ۹ ماه از سال جاری همواره عنوان رکوردار افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است. بطوریکه در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل این رشد به ۸۱.۸ درصد رسیده است. متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در دی سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۵ هزار و ۶۷۸ تومان رسید، این در حالی که در مدت مشابه دی سال ۹۹ قیمت شکر برابر با ۸ قیمت هزار و ۶۲۴ تومان بود.

این در حالی است که عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این گفته بود «تا پایان سال افزایش قیمت کالا‌ها به‌ویژه کالا‌های اساسی را نداریم.»

در این جلسه همچنین، محمدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی به رئیس‌جمهور ارائه داد که نشان می‌دهد ارزش صادرات غیرنفتی از ۳۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین