کد خبر: ۷۵۷۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

گزارشی کامل از نوزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

نوزدهمین جلسه مجلس برای بررسی جزییات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
گزارشی کامل از نوزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

در جلسه علنی نوبت عصر امروز، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جلسه نوبت اول امروز هم نمایندگان تا تبصره ۱۶ لایحه بودجه پیش رفتند.

با توجه به اینکه در جریان بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی، برخی از بندها برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است، علی نیکزاد که در غیاب قالیباف اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، از برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق راس ساعت ۱۹ در صحن مجلس خبر داد.

در ادامه روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور از جمله تاکید بر لزوم اصلاح فرایند پرداخت وام ازدواج و اجرای عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی های بودجه ای امروز خود معافیت مالیاتی کارگاه های دارای ۵ کارگر را ابقاء کردند.

در مصوبه ای دیگر، نمایندگان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مکلف به راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان مشتمل بر اطلاعات زیرساخت های بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل و انرژی در نواحی شهری و روستایی در سال ۱۴۰۱ کردند.

در ادامه بررسی لایحه بودجه با تصویب مجلس، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف شدند طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار را در سال ۱۴۰۱ ادامه دهند.

همچنین با موافقت نمایندگان مقرر شد که سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جا مانده و باقی مانده استخدامی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ طرح مهرآفرین اقدام کنند.

پس از بررسی های لازم، نمایندگان تصمیم گرفتند بند مربوط به اجازه دولت برای فروش نفت به اشخاص را به کمیسیون تلفیق بازگردانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین