کد خبر: ۷۵۸۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

تنفس هوای «پاک» در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۱۵ اسفندماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول و پاک قرارگرفته است که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.
تنفس هوای «پاک» در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۱۵ اسفندماه) افزایش تندی باد در طول روز ادامه خواهد داشت که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک وجود خواهد داشت.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.با شکل‌گیری ناپایداری جوی در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

با ورود سامانه بارشی و احتمال بارش همراه با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۵۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۴۶ و کیفیت هوا در محدوده پاک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین