کد خبر: ۷۵۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸

هشدار آمریکا و فرانسه درباره مذاکرات وین| خبرگزاری دولت: واشنگتن دستیابی به توافق را معطل کرده

وزارت خارجه آمریکا از توافق واشنگتن و پاریس برای همکاریهای نزدیک با هدف رسیدن به توافق در این مذاکرات خبر داد.
هشدار آمریکا و فرانسه درباره مذاکرات وین| خبرگزاری دولت: واشنگتن دستیابی به توافق را معطل کرده
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه پس از دیدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در پاریس اعلام کرد که پاریس و واشنگتن اتفاق نظر دارند تا به همکاری نزدیک در جهت رسیدن به یک توافق مرتبط با مذاکرات هسته ای ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این «آنه کلر لجندر» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد توافق هسته‌ای با ایران «بسیار نزدیک» است و تاخیر در مذاکرات باعث می‌شود تا توافق برای احیای برجام به خطر بیفتد.

وی افزود: ما به توافق بسیار نزدیک هستیم و ضروری است تا زمانی که هنوز می‌توانیم، مذاکرات را به نتیجه برسانیم.

یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات وین نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، گفت: گفتگوهای وین به دلیل ابتکارعمل‌ها و حسن نیت ایران طی چند هفته گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته است. توافق ایران و آژانس برای ترسیم نقشه راه مشترک به منظور حل موضوعات باقیمانده شاهد این مدعاست.

به گفته این منبع در نقطه مقابل تیم امریکایی با کندی در تصمیم‌گیری سیاسی، روند دستیابی به یک توافق خوب را معطل کرده است. تیم آمریکایی در وین نیز منتظر دریافت دستورالعمل های لازم در خصوص موضوعات باقیمانده است. توافق در وین امروز بیش از هر چیزی نیازمند جواب امریکا به پیشنهادی مطرح شده در مذاکرات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین