کد خبر: ۷۵۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد

ضربه سنگین دیگر به اقتصاد روسیه/ لغو تجارت عادی دائمی آمریکا، گروه ۷ و اروپا با مسکو

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که آمریکا، گروه ۷ و اتحادیه اروپا روابط تجاری عادی دائمی با روسیه را لغو می کنند.
ضربه سنگین دیگر به اقتصاد روسیه/ لغو تجارت عادی دائمی آمریکا، گروه ۷ و اروپا با مسکو
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی همزمان با ادامه جنگ در اوکراین در سخنانی از کاخ سفید گفت: لغو این امتیاز به این معنی است که روسیه به راحتی نخواهد توانست با آمریکا تجارت کند. این کار با هماهنگی کشورهای جهان که نیمی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص می دهند انجام می شود و یک ضربه سنگین دیگر به اقتصاد روسیه خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما همچنین اقدامات بیشتری انجام می دهیم و وارادت کالا از بخش های کلیدی روسیه مانند الکل و غذاهای دریایی و الماس را ممنوع می کنیم. پوتین یک متجاوز است و باید هزینه پرداخت کند.

بایدن همچنین اعلام کرد که امروز با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفتگو کرده و به او اطمینان داده است که آمریکا در کنار مردم اوکراین می ایستد.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما در اوکراین با روسیه نخواهیم جنگید. درگیری مستقیم میان ناتو، آمریکا و روسیه به معنی جنگ جهانی سوم است. حمله روسیه به اوکراین هیچ وقت پیروز نخواهد شد. پوتین امیدوار بود بر اوکراین غلبه کند، اما شکست خورد.

بایدن در عین حال هشدار داد اگر روسیه در اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده کند، هزینه بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.

روسیه دولت اوکراین را متهم کرده است که با همکاری آمریکا در حال اداره کردن آزمایشگاه‌هایی به منظور تولید تسلیحات میکروبی (بیولوژیک) است اما کی یف و واشنگتن هر دو این امر را تکذیب کرده‌اند.

روسیه در سال ۲۰۱۸ نیز آمریکا را متهم کرد که به طور محرمانه در آزمایشگاهی در کشور گرجستان آزمایش‌های بیولوژیکی انجام داده است.

آمریکا و انگلیس از چهارشنبه گذشته به این سو مدعی شده‌اند که روسیه در اوکراین از تسلیحات شیمیایی استفاده می کند.

الکساندر شولگین نماینده دائم روسیه در سازمان ممنوعیت بکارگیری تسلیحات شیمیایی چندی پیش اعلام کرد که مسکو به زودی اسنادی در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز صورت گرفته در زمینه بکارگیری تسلیحات شیمیایی در اوکراین برای این سازمان ارسال خواهد کرد.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین