کد خبر: ۷۵۹۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

آمریکا و ناتو به سرعت در حال ارسال پدافند هوایی به اوکراین هستند

آمریکا و ناتو با سرعت بسیار بالا در حال ارسال تسلیحاتی از جمله سلاح‌های بسیار حساس همچون سامانه‌های پدافند هوایی قابل حمل به اوکراین هستند که می‌توانند جنگنده‌ها را سرنگون کنند.
آمریکا و ناتو به سرعت در حال ارسال پدافند هوایی به اوکراین هستند
آفتاب‌‌نیوز :

 اوکراین تاکید دارد که برای دفع حملات نیروهای روسی به این تسلیحات ارسالی از غرب نیاز دارد. اما انتقال این میزان سلاح به بزرگ‌ترین جنگ در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، این خطر را به همراه دارد که برخی از آنها به دست افراد نادرستی بیفتند؛ احتمالی که غرب آن را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این خطر گفت:‌ صراحتا معتقدیم که در حال حاضر این خطر ارزشش را دارد چرا که اوکراینی‌ها خیلی ماهرانه با تجهیزاتی که در اختیار دارند مبارزه می‌کنند و خیلی خلاقانه از آنها استفاده می‌کنند.

موشک‌های دوش‌پرتاب از جمله موشک‌های سطح به هوای استینگر که نوعی سامانه‌های پدافند هوایی همراه هستند، می‌توانند به پیروزی در جنگ‌ها کمک کنند اما در گذشته مفقود شده، فروخته شده و یا به زرادخانه‌های گروه‌های افراطگرا راه یافته‌اند.

به عنوان مثال، صدها موشک دوش‌پرتاب استینگر که توسط آمریکا تامین شده بود، به عنوان کلیدی برای کمک به شورشیانی که در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی نیروهای شوروی را از افغانستان خارج کردند، تلقی شد.

اما آمریکا متعاقبا سال‌ها تلاش کرد تا سامانه‌های پدافند هوایی قابل حمل استفاده نشده را از افغانستان و از دیگر مناطق جنگی در سراسر جهان جمع‌آوری کند. آمریکا و ناتو افشا نکرده‌اند که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین چه تعداد سامانه‌ پدافند هوایی قابل حمل به اوکراین منتقل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین