کد خبر: ۷۵۹۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

زلنسکی: روسیه نمی‌تواند کنترل کی‌یف را بگیرد/ به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین با وجود پیشروی ارتش روسیه به سمت کی‌یف اعلام کرد که روسیه نمی‌تواند کنترل پایتخت را در دست بگیرد، مگر اینکه آن را به طور کامل نابود کند.
زلنسکی: روسیه نمی‌تواند کنترل کی‌یف را بگیرد/ به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم
آفتاب‌‌نیوز :

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز شنبه در سخنانی گفت که روسیه نمی‌تواند کنترل پایتخت را در دست بگیرد، مگر اینکه آن را به طور کامل نابود کند.

زلنسکی این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که برخی گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا از پیشروی نیروهای روسیه طی ۲۴ ساعت اخیر در خاک اوکراین خبر داده و گفته‌اند که این نیروها به فاصله ۱۴ تا ۴۰ کیلومتری کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند.

تصاویر دریافتی از ماهواره در صبحگاه جمعه، ۱۱ مارس، تغییرات عمده در آرایش نظامی و چگونگی حرکت و استقرار کاروان بزرگ نظامی روسیه به سوی کی‌یف را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین امروز همچنین گفته که «ما به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم و آماده پرداخت هزینه برای آنها هستیم».

رئیس جمهور اوکراین هم‌چنین با انتشار یک ویدئو جدید در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مردم کشورش گفته ارتش روسیه بیشترین تلفات خود را در دهه‌های اخیر متحمل شده‌ است.

ولودیمیر زلنسکی گفته "در این مدت ۳۱ گردان از ارتش روسیه را از کار انداخته‌ایم."

او خواستار آزادی فوری شهردار ماریوپل شده که گفته می‌شود توسط نیروهای روسی ربوده شده است و گفته در این مورد با رهبران فرانسه و آلمان صحبت کرده است.

همچنین زلنسکی گفته اوکراین با کمیسیون اروپا برای پیگیری سریع عضویت خود در اتحادیه اروپا همکاری می‌کند.

این در حالی است که اوکراین می‌گوید نیروهای روسیه حومه شرقی شهر ماریوپل را تصرف کرده‌اند.

شهر ماریوپل، در جنوب شرقی اوکراین، به محاصره درآمده و یکی از اهداف اصلی روسیه بوده و ساکنانش تحت آتش توپخانه روسیه به سر می‌برند.

کمبود غذا و آب و قطع برق در ماریوپل باعث شده که وضع آن را "فاجعه بار" توصیف کنند.

مقام‌های اوکراینی به دنبال ایجاد مجاری بشردوستانه برای تخلیه شهروندان از شهر بودند، اما می‌گویند روسیه مانع از همه تلاش‌هایی شده که برای کمک به کسانی که در شهر گرفتار شده‌اند انجام گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین