کد خبر: ۷۶۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

دو شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز قرار دارند.
دو شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی
آفتاب‌‌نیوز :

علی احمدی ۱۵ فروردین‌ماه در تشریح آمار کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۵ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۱۲ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

رییس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه ۸۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

️وی گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان ۱۸۴۱ نفر است.

احمدی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

به گفته وی، در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردل، بن، سامان و شهرکرد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خانمیرزا، فارسان، کوهرنگ و لردگان در وضعیت زرد هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین