کد خبر: ۷۶۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

نهنگ‌های ارز دیجیتال چه زمانی می‌فروشند؟

وب‌سایت‌ها، تنها می‌توانند پس از خرید ارز دیجیتال یا فروش آن توسط یک نهنگ، خبر این اتفاق را به شما برسانند درحالی‌که ممکن است قیمت‌ها بلافاصله با خرید و فروش نهنگ‌ها جابه‌جا شوند. پس چگونه می‌توان زمان خرید و فروش نهنگ‌ها را پیش بینی کرد؟
نهنگ‌های ارز دیجیتال چه زمانی می‌فروشند؟
آفتاب‌‌نیوز :

هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر بسیار زیاد نهنگ‌های ارز دیجیتال روی بازار کریپتو شود. بسیار می‌شنویم که افراد می‌گویند هم‌زمان با نهنگ‌ها معامله کنید. زمانی که آن‌ها می‌فروشند، بفروشید و همزمان با خرید نهنگ‌ها بخرید. اما چگونه می‌توان متوجه شد که نهنگ‌ها چه زمانی می‌فروشند؟ وب‌سایت‌هایی مانند https://whale-alert.io فعالیت نهنگ‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال را ثبت کرده و آن‌ها را نمایش می‌دهند. اما این وب‌سایت‌ها، تنها می‌توانند پس از خرید ارز دیجیتال یا فروش آن توسط یک نهنگ، خبر این اتفاق را به شما برسانند درحالی‌که ممکن است قیمت‌ها بلافاصله با خرید و فروش نهنگ‌ها جابه‌جا شوند. پس چگونه می‌توان زمان خرید و فروش نهنگ‌ها را پیش بینی کرد؟

حقیقت این است که نهنگ‌ها غیرقابل پیش‌بینی عمل می‌کنند، اما می‌توان با ترفند‌هایی زمان خرید و فروش آن‌ها را تخمین زد. یکی از این ترفند‌ها، توجه به شاخص ترس و طمع (Fear and Greed index) است. نهنگ‌های حرفه‌ای، معمولا زمانی که ترس در بازار زیاد است و اکثر تریدر‌های کوچک در حال فروش ارز‌های دیجیتال خود هستند، اقدام به خرید ارز‌ها در قیمت‌های پایین می‌کنند. به همین ترتیب، زمانی که طمع افزایش می‌یابد و شاخص ترس و طمع به بیشترین حد خود می‌رسد؛ اکثر نهنگ‌ها و تریدران حرفه‌ای، ارز‌هایی که در قیمت‌های پایین خریده‌اند را می‌فروشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ‌گاه نمی‌توان باتوجه‌به این قوانین، از فعالیت نهنگ‌ها مطمئن بود. مطمئن‌ترین راه برای زیر نظر گرفتن فعالیت نهنگ‌ها در یک بازار خاص، استفاده از وب‌سایت‌هایی است که فعالیت آن‌ها را گزارش می‌دهند. همچنین می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال مد نظرتان مراجعه کرده و با بررسی دفتر ثبت سفار‌ش‌ها؛ سفارش‌های بزرگ که نشان از فعالیت نهنگ‌ها هستند را بررسی کنید.

برخی از نهنگ‌ها، ترجیح می‌دهند سفارشات خود را در بازار OTC انجام دهند. بسیاری دیگر نیز سفارش بزرگ خود را به چند سفارش کوچک‌تر تقسیم کرده تا تاثیر کمتری روی بازار بگذارند.

توجه به اخبار انتقال ارز‌های دیجیتال نیز می‌تواند به شما در پیش‌بینی حرکت نهنگ‌ها کمک کند. معمولا خبر انتقال حجم‌های بزرگ ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی یا برعکس نیز منتشر می‌شود. انتقال ارز‌ها به صرافی، می‌تواند نشان‌دهنده قصد نهنگ برای فروش آن‌ها باشد. همین‌طور انتقال حجم زیادی از تتر، می‌تواند نشان‌دهنده یک خرید بزرگ در بازار باشد که موجب افزایش قیمت خواهد شد.

نکته جالب در مورد فعالیت نهنگ‌ها، این است که آن‌ها می‌توانند صرفا با تظاهر به خرید یا فروش ارزهایشان روی بازار تاثیر بگذارند. یک نهنگ می‌تواند تعداد زیادی ارز دیجیتال را از کیف پول خود به صرافی منتقل کند تا همه گمان کنند او قصد فروش ارز‌ها را دارد. همین شایعه، می‌تواند قیمت آن ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.

نهنگ‌های ارز دیجیتال چه کسانی هستند؟

نهنگ‌های ارز دیجیتال چه زمانی می‌فروشند؟

به افرادی که تعداد بسیار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارند، در اصطلاح نهنگ آن ارز دیجیتال می‌گویند. برای مثال نهنگ بیت کوین، کسی است که حداقل هزار بیت کوین داشته باشد. در ادامه، دیگر اصطلاحات رایج دنیای ارز‌های دیجیتال معرفی شده‌اند:

نهنگ کوهان‌دار: بیش از ۵۰۰۰ بیت کوین

نهنگ: از ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ بیت کوین

کوسه: ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین

دلفین: ۱۰۰ تا ۵۰۰ بیت کوین

ماهی: ۵۰ تا ۱۰۰ بیت کوین

اختاپوس: ۱۰ تا ۵۰ بیت کوین

خرچنگ: ۱ تا ۱۰ بیت کوین

میگو: کمتر از ۱ بیت کوین

بزرگ‌ترین نهنگ‌های ارز دیجیتال

نهنگ‌های ارز دیجیتال چه زمانی می‌فروشند؟

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi nakamoto)

بدون شک، یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های ارز دیجیتال، ساتوشی ناکاموتو، بنیان‌گذار بیت کوین است. او تعداد بسیار زیادی بیت کوین در اختیار دارد هرچند که هویت واقعی او هنوز در پرده‌ای از ابهام است.

کریس لارسن (Chris Larsen)

کریس لارسن یکی از پیش‌گامان صنعت ارز‌های دیجیتال است. او بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق ریپل بوده و به‌عنوان دومین نهنگ بزرگ ارز‌های دیجیتال شناخته می‌شود. علی‌رغم انتقادات اخیرش از صنعت ارز‌های دیجیتال، گفته شده که لارسن ثروتمندترین فردی است که کل ثروت خود را بر روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. دارایی خالص او بیش از ۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

دوقلو‌های وینکلووس (Winklevoss)

کامرون و تایلر وینکلووس از کاربران اولیه بیت کوین بودند. گفته می‌شود که آن‌ها بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین دارند.

چانگ ژائو معروف به CZ

CZ، صاحب صرافی بزرگ بایننس و بنیان‌گذار ارز بایننس کوین است. سرمایه او حدود ۱.۹ میلیارد دلار تخمین زده شده که اکثر آن به‌صورت بیت کوین نگه‌داری می‌شود.

بسیاری از نهنگ‌های ارز‌های دیجیتال، موسسات مالی بزرگی و شرکت‌هایی هستند که بر روی این ارز‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند.

چگونه تبدیل به یک نهنگ ارز دیجیتال شویم؟

برای تبدیل شدن به یک نهنگ ارز دیجیتال، دو راه وجود دارد. راه آسان‌تر، خرید ارز‌های دیجیتال با یک سرمایه اولیه بسیار زیاد است. اما کمتر کسی چنین سرمایه‌ای در اختیار دارد. راه دیگر، سرمایه‌گذاری بر روی ارز‌های ارزان است. شما می‌توانید با شناسایی پروژه‌های قوی ارز‌های دیجیتال و دنبال‌کردن اخبار ICO ها، بر روی ارز‌های آینده‌دار، اما ارزان سرمایه‌گذاری کنید. با گذشت زمان و افزایش قیمت آن ارز، شما نیز به یکی از نهنگ‌های ارز دیجیتال تبدیل خواهید شد. لازم به ذکر است که این کار، نیاز به دانش کافی، شناسایی کامل بازار ارز‌های دیجیتال و صبر زیاد دارد.

برای خرید ارز‌های دیجیتال، می‌توانید با مراجعه به صرافی ارزپایا و ایجاد یک حساب کاربری، ارز‌های دیجیتال را معامله کنید. همچنین قیمت ارز‌های دیجیتال ارائه شده در این صرافی از جمله قیمت ترون، قیمت تتر و غیره، در صفحه اصلی وب سایت ارزپایا ارائه شده است. این صرافی ارز دیجیتال با کارمزد‌های کم و سرعت بالا در انجام معاملات، صرافی محبوب بسیاری از ایرانیان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین