کد خبر: ۷۶۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
در مورد پتروشیمی میانکاله کوتاه نمی آییم

سازمان محیط زیست: کلنگ‌زنی پتروشیمی میانکاله اعتبار ندارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: کلنگی که برای آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی در میانکاله به زمین زده شد از نظر ما با توجه به اینکه پروژه مجوز محیط زیستی ندارد، فاقد اعتبار است.
سازمان محیط زیست: کلنگ‌زنی پتروشیمی میانکاله اعتبار ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه افزود: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است، مجوز محیط زیستی این طرح گرفته نشده، اما نماینده محترم از من می‌خواهد که کلنگ‌زنی انجام شود، به هر شکل کلنگ زده شد، اما از دید ما کلنگی که برای این پروژه به زمین زده شد مورد تایید نیست؛ در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشده است.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ محیط زیست کوتاه نمی آید و طبق قانون دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست به زمین نخواهد خورد. در زمینه اجرای طرح پتروشیمی در میانکاله هم کوتاه نخواهیم آمد.

 نگاهی با زبان آمار به این طرح نشان می دهد که خلاء قانونی زیادی در آن وجود دارد، ۸ مهرماه ۹۹ صنعت پتروشیمی از دولت وقت جواز تاسیس گرفت، این طرح در ۲۳ / ۱۲ / ۹۹ در هیات وزیران وقت مصوب شد، در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران نامه ای به سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تامین آب شرب پتروشیمی امیر آباد مازندران از محل دریا ارسال کرد که در آن نامه اشاره می شود که به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب در سال برای تامین آب این طرح امکان پذیر است، در تاریخ ۱۵ / ۱۰ /۹۹ نیز معاونت برنامه ریزی وزارت نفت موافقتنامه مقدماتی اجرای طرح پتروشیمی را با ۶ سهامدار امضا می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین