کد خبر: ۷۶۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

بیش از ۱۰۰۰ مورد نقض آتش بس طی ۷ روز توسط ائتلاف عربی

مرکز رسانه جنگ یمن گزارش داد، ائتلاف متجاوز عربی در طول هفته اول اجرای توافقنامه آتش‌بس انسانی و نظامی اعلام شده بیش از ۱۰۰۰ بار این توافقنامه را نقض کرده که در نتیجه آن تعدادی از شهروندان یمنی و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شهادت رسیدند. "احزاب اللقاء مشترک" یمن نیز تاکید کردند که ائتلاف سعودی در اجرای آتش‌بس جدی نیست.
بیش از ۱۰۰۰ مورد نقض آتش بس طی ۷ روز توسط ائتلاف عربی
آفتاب‌‌نیوز :

 مرکز رسانه جنگ یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی در طول هفته اول اجرای توافقنامه آتش بس ۱۶۴۷ بار این این توافقنامه انسانی و نظامی در دست اجرا را نقض کرد.

به گزارش سایت شبکه خبری المیادین، موارد نقض شامل عملیات‌های هجومی، حملات هوایی، پرواز جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادهای جاسوسی ائتلاف عربی، حملات راکتی و توپخانه‌ای و تیراندازی شدید بودند.

همچنین این مرکز اعلام کرد، در نتیجه این اقدامات نیروهای ائتلاف عربی تعدادی از شهروندان یمنی و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شهادت رسیده، تعداد دیگری از آنها زخمی شده و خساراتی نیز به دارایی‌ها و زمین‌های کشاورزی شهروندان وارد شدند.

علاوه بر اینها پهپادهای جاسوسی ائتلاف عربی بیش از ۴۱ بار به ساختمان‌های مسکونی و پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در حدیده، مأرب، تعز، الضالع و لحج حمله کردند. جنگنده‌های این ائتلاف نیز به شکل گسترده‌ای در آسمان مارب، الجوف، عمران، حجه، ضالع و آن سوی مرزها پروازهای گسترده‌ای انجام دادند. همچنین بالگردهای آپاچی متعلق به این ائتلاف بارها آتش‌بس را نقض کرده و پروازهای شناسایی، حملات هوایی و عملیات‌های گسترده پاکسازی را علیه پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن واقع در جبهه‌های مرزها انجام دادند.

نیروهای ائتلاف یادشده دو عملیات هجومی را علیه پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه العکد در منطقه الوادی در استان مارب انجام داده و ۲۰۱ بار با موشک‌های کاتیوشا و موشک‌های هدایت شونده و ده‌ها خمپاره، خانه‌های شهروندان و پایگاه‌های ارتش در حدیده، مارب، حجه، صعده، الجوف، تعز، البیضا، الضالع، لحج و جبهه‌های آن سوی مرزها را هدف قرار دادند.

علاوه بر اینها نیروهای ائتلاف بیش از ۹۰۰ بار با کالیبر های سنگین، متوسط و سبک حملاتی را علیه خانه‌های شهروندان در استان‌های مختلف انجام دادند.

یک منبع نظامی یمنی اظهار کرد: نیروهای دشمن به نقض آتش‌بس ادامه دادند و با توپخانه خود مناطقی در مارب و ارتفاعات الروقی و العلامه در نجران و جیزان را هدف قرار دادند.

حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا روز جمعه اظهار کرد: موارد نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی در حال افزایش است و آخرین آنها پیشروی گسترده آنها به سمت پایگاه‌های نیروهای ما در مارب بود.

از سوی دیگر احزاب اللقاء مشترک یمن در بیانیه‌ای تاکید کردند: ائتلاف متجاوز سعودی درباره آتش‌بس جدی نیست و به دنبال بازگرداندن مزدوران و ساماندهی به آنها و حل اختلافاتشان است تا جنگ در یمن در شمال و جنوب این کشور ادامه یابد.

این گروه در بیانیه خود اعلام کرد: جنگ و محاصره هفت ساله یمن برای بازگرداندن مشروعیت نبوده بلکه برای بازگرداندن قیمومیت بوده است و این چیزی است که مردم یمن به خوبی آن را می‌دانند و با آن مخالفت می‌کنند.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است، این که کشتی‌های یمنی هنوز در توقیف مانده‌اند و به آنها اجازه ورود به بندر حدیده داده نمی‌شود و از سوی دیگر استمرار تعطیلی فرودگاه صنعا با وجود اینکه برای انجام پروازها آماده شده، اعتماد نسبت به آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل را که یک اولویت انسانی است، از بین می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین