کد خبر: ۷۶۵۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

اعتراض‌ به خشونت مرگبار پلیس میشیگان علیه مرد سیاه‌پوست

انتشار ویدیوهای خشونت پلیس میشیگان علیه یک مرد سیاه پوست که به ضرب گلوله این نیروها از پشت سر کشته شد اعتراض‌های زیادی را ایجاد کرده است.
اعتراض‌ به خشونت مرگبار پلیس میشیگان علیه مرد سیاه‌پوست
آفتاب‌‌نیوز :

پاتریک لیویا، ۲۶ ساله در تاریخ چهار آوریل (۱۵ فروردین) در گرند رپیدز میشیگان کشته شد. ویدئوی درگیری او با پلیس روز گذشته منتشر شد.

در این ویدئوها پلیس سفید پوست بارها به لیویا دستور می‌دهد تا شوکر را روی زمین بگذارد. شوکری که به نظر می‌رسد در درگیری با پلیس به دست مرد سیاه‌پوست افتاده بود.

اریک وینستروم، رئیس پلیس جدید شهر با استناد به اصل شفافیت، چهار ویدئو مربوط به این ماجرا را منتشر کرد.

وی این حادثه را یک تراژدی توصیف کرد و گفت: «از دست رفتن جان انسان در هر شرایطی غم‌انگیز است و می‌دانم که روی شهر ما تاثیر می‌گذارد.»

ویدئو نشان می‌دهد که پلیس خودروی لیویا را به دلیل داشتن پلاک جعلی متوقف می‌کند. پلیس از او گواهینامه‌اش را درخواست می‌کند. لیویا پس از لحظاتی درنگ و سردرگمی سعی می‌کند از دست نیروهای پلیس فرار کند اما در تعقیب و گریز گیر می‌افتد.

در یکی از ویدئوها پلیسی نشان داده می‌شود که روی بدن لیویا قرار گرفته و به نظر می‌رسد به سر او شلیک کرده است.

رئیس پلیس شهر گرند رپیدز در شرح بخشی از ماجرا گفت که جدال بر سر شوکر حدود ۹۰ ثانیه به طول انجامید و در نهایت آقای لیویا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

پلیس ایالتی در حال بررسی این تیراندازی است.

لیویا که اهل جمهوری دموکراتیک کنگو بود قبل از نزدیک شدن پلیس از خودرو پیاده شد. پلیس به او دستور داد که سوار خودرو شود اما وی قبول نکرد.

پلیس از او پرسید که آیا انگلیسی صحبت می‌کند و از او گواهینامه رانندگی‌اش را درخواست کرد. این ویدئو نشان می‌دهد که تعقیب و گریز بلافاصله پس از آن آغاز شد.

این ویدئوها از مسافر خودروی لیویا، دوربین کارگذاشته شده روی یونیفرم پلیس، خودروی گشت پلیس و دوربین خانه‌ها جمع‌آوری شده است.

کریس بکر، دادستان شهرستان کنت ایالت میشیگان تصریح کرد که تصمیم خواهند گرفت آیا اتهامی در این زمینه به جریان می‌افتد یا خیر.

بکر گفت که مردم نباید انتظار یک تصمیم سریع داشته باشند.

وی افزود: «در حالی که ویدئوهای منتشر شده امروز شواهد مهمی هستند اما همه شواهد نیستند.»

لیویا پدر دو دختر بود و پنج خواهر و برادر داشت. او به‌عنوان پناهنده به همراه خانواده‌اش وارد ایالات متحده شد تا از خشونت‌های کشورش فرار کند.

بیش از ۱۰۰ معترض روز چهارشنبه مقابل اداره پلیس گراند رپیدز تجمع کردند و علیه خشونت پلیش شعار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین