کد خبر: ۷۶۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

اعلام آمادگی رئیسی برای تامین امنیت افغانستان

در پی تکرار وقوع انفجار‌های تروریستی جنایت‌بار در مدارس و مساجد مناطق مختلف افغانستان، رئیس‌جمهور ایران در پیامی نسبت به گسترش تهدید‌ها علیه ملت افغانستان و ملت‌های منطقه هشدار داد.
اعلام آمادگی رئیسی برای تامین امنیت افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با صدور پیامی ضمن محکومیت شدید انفجارهای تروریستی اخیر در افغانستان، بر ضرورت تامین امنیت همه مردم افغانستان بخصوص امنیت کامل آنها در مدارس، مساجد و مراکز مذهبی تاکید کرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با تاکید بر مسئولیت حاکمان افغانستان در شناسایی و مجازات تروریست‌‎های عامل حملات اخیر، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری و بکارگیری همه امکانات خود برای مقابله با تهدید تروریسم تکفیری و جلوگیری از تکرار این فجایع را دارد و همچنین آماده است که در حوزه درمانی نیز به مجروحان این حملات تروریستی کمک های برادرانه خود را ارائه دهد.

رئیس جمهور ایران همچنین با اشاره روشنگری چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داعش دست‌پرورده سرویس‌های غربی و صهیونیسم است، گفت: امروز که شاهد جنایات مشابه داعشی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و نمازگزاران مظلوم در مسجدالاقصی و مساجد افغانستان هستیم، جهان بیش از هر زمان دیگر به حقانیت روشنگری مقام معظم رهبری پی برده است.

وی حفاظت از جان همه مردم افغانستان از جمله شیعیان این کشور را وظیفه حاکمان فعلی این کشور دانست و تاکید کرد: از حاکمان افغانستان می‌خواهیم که از جان مردم مسلمان این کشور که با زبان روزه در مساجد به شهادت می‌رسند، دفاع کرده و جلوی گرگ‌هایی را که ناجوانمردانه به جان و امنیت آنها حمله می‌کنند، بگیرند.

در روزهای گذشته تروریست‌ها در چندین انفجار ناجوانمردانه به مدارس، مساجد و صفوف نمازگزاران روزه‌دار در استان‌های مختلف افغانستان از جمله کابل، مزارشریف و قندوز شمار چشمگیری از مسلمانان شیعه و سنی از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین