کد خبر: ۷۶۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
نیروهای اوکراینی در ماریوپل همچنان مقاومت می کنند

جنگ اوکراین| پاپ و سازمان ملل خواستار آتش‌بس شدند| ارتش روسیه در تدارکات برای حمله به اسلوبودا

پاپ فرانسیس روز یکشنبه و همزمان با فرارسیدن عید پاک ارتدوکس، بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین شد. او باردیگر خواستار برقراری صلح و توقف کشتار غیرنظامیان شد.
جنگ اوکراین| پاپ و سازمان ملل خواستار آتش‌بس شدند| ارتش روسیه در تدارکات برای حمله به اسلوبودا
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش روسیه صبح یکشنبه تدارک نیرو‌ها و واحد‌های اضافی را در منطقه بلگورود و در جهت منطقه اسلوبودا واقع در شمال شرق اوکراین آغاز کرد. همچنین نیرو‌های روسیه، سامانه موشکی اسکندر اِم را نیز در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر کردند.

همزمان در دونتسک نیز نیرو‌های جدایی‌طلب تحت حمایت روسیه با استفاده از خمپاره، توپخانه و سامانه‌های موشکی به حملات خود علیه مواضع ارتش اوکراین ادامه دادند. در بندر ماریوپل هم نیرو‌های روسیه همچنان در حال گلوله باران واحد‌های اوکراینی مستقر در منطقه آزوستال هستند که با حمایت جنگنده‌های ارتش اوکراین در تلاش برای حفظ آخرین بخش تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی یعنی مجتمع فولاد آزوفستال هستند.

نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کردند که روز شنبه موفق شده‌اند، ۹ پهپاد و ۳ فروند هواپیمای روسیه را در منطقه دونتسک ساقط کنند و در منطقه لوهانسک نیز ضمن دفع ۱۲ حمله نیرو‌های روسی، ۴ تانک، ۱۵ خودرو زرهی و ۵ سامانه توپخانه ارتش روسیه را منهدم کردند.

تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین در تاریخ یکشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) را در ادامه می خوانید:

پاپ خواستار آتش‌بس در اوکراین شد

پاپ فرانسیس روز یکشنبه و همزمان با فرارسیدن عید پاک ارتدوکس، بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین شد.

او در مقابل هزاران نفری که در میدان سنت‌پیتر تجمع کرده بودند و برخی از آن‌ها پرچم اوکراین را به اهتزاز درآورده بودند، گفت: «امروز دو ماه از آغاز این جنگ می‌گذرد و مایه تاسف است که در این ایام مقدس و باشکوه برای مسیحیان، بیشتر صدای قتل عام را می‌شنویم تا صدای ناقوس‌هایی را که رستاخیز مسیح اعلام می‌کنند.»

او باردیگر خواستار برقراری صلح و توقف کشتار غیرنظامیان شد.

سازمان ملل خواستار آتش‌بس «فوری» در ماریوپل شد

سازمان ملل متحد هدف از ارائه در خواست بر قراری آتش‌بس فوری را به اوکراین و روسیه، فراهم شدن امکان تخلیه غیرنظامیان گرفتار در شهر ماریوپل اعلام کرد.

درخواست جدید سازمان ملل پس از آن صورت می‌گیرد که تلاش برای تخلیه حدود ۱۰۰ هنزار غیرنظامی گرفتار در محاصره نیرو‌های روسیه طی روز شنبه با شکست مواجه شد و اوکراینی‌ها روس‌ها را مسئول این شکست می‌دانند.

سایه جنگ اوکراین بر سفر رئیس کمیسیون اروپا به هند

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا که روز یکشنبه برای انجام یک دیدار تجاری، امنیتی و آب و هوایی دو روزه وارد هند شده، احتمال دارد درباره موضع بی‌طرفی دهلی نو در قبال جنگ اوکراین با نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفتگو کند.

هند به دنبال ایجاد توازن دشواری بین روابط خود با غرب و روسیه است تا بتواند بسیاری از نیاز‌های تسلیحاتی و انرژی خود را تامین می‌کند. این کشور از محکومیت آشکار تهاجم روسیه به اوکراین و شرکت در رای گیری‌های مربوط با این موضوع در سازمان ملل خودداری کرده است.

برگزاری مراسم عید پاک در کی‌یف

ساکنان ارتدکس پایتخت اوکراین روز یکشنبه مراسم عید پاک را با دعا برای نیرو‌هایی که در خط مقدم می‌جنگند و غیرنظامیانی که در مناطقی همانند ماریوپل گرفتار شده‌اند، جشن گرفتند.

کلیسای جامع سنت ولودیمیر در کیف روز یکشنبه میزبان صد‌ها عبادت‌کننده ارتدکس بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین