کد خبر: ۷۶۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
مگر می‌شود مخفیانه از سلاح هسته‌ای استفاده کرد؟!

روسیه به اتهام آمریکا واکنش نشان داد

فرمانده نیرو‌های دفاع هسته‌ای، بیولوژیک و شیمیایی نیرو‌های مسلح روسیه، امروز (شنبه) بیانیه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره استفاده احتمالی مسکو از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین را پوچ و بی‌معنی خواند.
روسیه به اتهام آمریکا واکنش نشان داد
آفتاب‌‌نیوز :

ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیک و شیمیایی روسیه بیانیه سازمان سیا را که روسیه در آن به استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای متهم شده بود، بی‌معنی خواند.

او خاطرنشان کرد که با سطح بالای تجهیزات فنی سیستم‌های بین‌المللی برای نظارت بر آزمایش‌های هسته‌ای در دنیای مدرن، مخفی کردن استفاده از چنین سلاح‌هایی غیرممکن خواهد بود.

کریلوف افزود: اگر رئیس سیا این را نمی‌داند، پس یا حرفه‌ای نیست و یا به او اطلاعات غلط می‌دهند.

آمریکا می‌خواهد مسکو را به استفاده از سلاح کشتار جمعی متهم کند
علاوه بر این، به گفته کریلوف، روسیه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکا می‌خواهد مسکو را به استفاده از سلاح کشتار جمعی متهم کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت: وزارت دفاع روسیه مطلع شده است که ایالات متحده در حال آماده‌سازی جوسازی‌هایی برای متهم کردن نیروهای مسلح روسیه به استفاده از سلاح شیمیایی، بیولوژیک یا هسته‌ای است. این نقشه همین حالا هم اجرایی شده و واکنشی به موفقیت روسیه در اجرای عملیات ویژه نظامی‌اش است.

کریلوف همچنین خاطرنشان کرد، رهبران غربی پیش از این هم بیانیه‌هایی منتشر کرده و در آن روسیه را به احتمال استفاده از سلاح کشتار جمعی به صورت متداول از ماه مارس (ماه گذشته) متهم کرده بودند.

به گفته کریلوف، محتمل‌ترین سناریو جوسازی غرب در تاسیسات شیمیایی و بیولوژیک در خارکیف و کی‌یف و - احتمالا - در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است.

از زمان آغاز مناقشه اوکراین، روسیه و آمریکا زبانی گزنده و لحنی شدید را در مناسبات خود اتخاذ کرده‌اند، تا جایی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مسکو را به «نسل‌کشی» در اوکراین متهم کرده است.

حمله پهپادی اوکراین به مواضع روسیه "با استفاده از مواد سمی"
این مقام دفاعی روسیه در ادامه گفت: در 21 آوریل یک محفظه حاوی تعدادی کپسول به وسیله یک پهپاد در موضع نیروهای روسیه رها شد. قرار بود این کپسول‌ها واکنشی شیمیایی را جرقه بزنند که موجب انفجار و آتش‌سوزی و آزادسازی مواد سمی خارج از فهرست‌های متعارف و مجاز شود.

کریلوف با بیان اینکه این کپسول‌ها در دست مطالعه و بررسی قرار دارند، آمریکا را تنها کشوری در تاریخ جهان دانست که هر سه نوع سلاح کشتار جمعی را استفاده کرده است.

او گفت: دولت کی‌یف به پیشنهاد دولت آمریکا و برای بی‌اعتبار کردن عملیات ویژه نظامی روسیه، می‌تواند سناریوهایی را اجرا کند که منجر به مرگ ده‌ها هزار شهروند اوکراینی شده و همچنین یک فاجعه انسانی و محیط‌زیستی را در آینده نزدیک به دنبال داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین