کد خبر: ۷۶۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

خورشیدی ادعا کرد: پاداش من مصوبه هیات رییسه داشته است

سرپرست پیشین تیم ملی ایران مدعی شد که پاداش حدودا یک میلیاردی او برای حضور در تیم ملی طبق مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده است.
خورشیدی ادعا کرد: پاداش من مصوبه هیات رییسه داشته است
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی خورشیدی، سرپرست پیشین تیم ملی فوتبال ایران بعد از حضور در جلسه کمیته اخلاق گفت: قصد گفت‌وگو نداشتم. من دو ماه است که سکوت کرده‌ام. انواع و اقسام هجمه‌ها، افتراها را زدند ولی سکوت کردم. من هفته گذشته در شرایطی بیانیه دادم که دیدم اگر حرف نزنیم، بیش‌تر از پیش مظلوم واقع می‌شویم.

او ادامه داد: آمدند گفتند که خورشیدی حقوق و پاداش نجومی گرفته است. کسی که نداند فکر می‌کند که ما چقدر پول گرفته‌ایم یا کسان دیگری کم‌تر گرفته‌اند. حقوق من خیلی شفاف و روشن، ۳۵ میلیون تومان بود که با کسورات مبلغ کم‌تری می‌شد. این ۳۵ میلیون هم بابت تمام مسئولیتی بود که شبانه‌روز روی دوشم بود. اداره کردن ، ۷۰،۶۰ نفر در ۱۲ اردو چقدر مشکل بود. نشان دادم که مدیریت را بلدم و کوچک‌ترین مشکلی به وجود نیامد. با برنامه‌ریزی مدونی که داشتیم، کاری کردیم که تیم هیچ گونه مشکلی نداشته باشد. گفتند شما نباشید و من هم رفتم. من تا روزی که کار کنم، به وظیفه‌ام عمل می کنم و وقتی بیرون بیایم، دیگر به آن پست و کار فکر نمی‌کنم.

سرپرست پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این هجمه‌ها را وارد کردند که من مجبور شدم صحبت کنم. حق استیلی در این فوتبال این است که سالی ۵۰۰ میلیون بگیرد و اگر کم‌تر باشد، ظلم شده است. شما که می‌گویید حقوق خورشیدی نجومی بوده، در نظر بگیرد که من در آن شرایط کرونا که تیم وضعیت مشخصی نداشت و اگر به جام جهانی نمی‌رفتیم تیم نابود می‌شد بهترین نتایج را گرفتیم و ۳۵ میلیون تومان می‌گرفتم. بعد گفتند پاداش نجومی گرفت. مصوبات پاداش من وجود دارد. همه چیز مصوبه دارد. مشکل ما این است که ما نمی‌توانیم مصوبات را بیرون بدهیم. کار غیرقانونی است.

خورشیدی یادآور شد: در کمیته اخلاق گفتیم که طبق این مصوبه این پاداش را گرفتیم. پاداش من با پاداش همه عزیزانی که در کادرفنی بودند، یکی بود. آقای اسکوچیچ و علی اصغر قربانی یک مبلغ را گرفتند. ما ۱۶ تیم لیگ برتری داریم. پاداش سرپرست تیم‌های لیگ برتری آیا ۲۰ تا ۴۰ درصد قرارداد کادرفنی است؟ همه سرپرست‌ها به اندازه بازیکنان و مربیان پاداش می‌گیرند. این مبلغ را مربی دروازه‌بان‌ها و بدنساز هم گرفته‌اند. آن‌ها ۲۰۰ میلیون نگرفته‌اند که من ۹۰۰ میلیون بگیرم. این پاداش را همه اعضای تیم ملی گرفته‌اند. این پاداش را قانونا و عرفا گرفته‌ام. این پاداش در همه جای دنیا وجود دارد.

وی ادامه داد: در مصوبات جلسه سوم هیات رییسه گفته بودند که کادرفنی و مدیریتی باید صد درصد پاداش را بگیرند. در ۱۰ بازی بعدی که من در ۸ بازی حضور داشتم، در مصوبات ذکر کردند که کادر فنی و ریاست و بقیه باید صد درصد پاداش بگیرند. در ادامه و در بند ۱۷ مصوبات هفتمین جلسه هیات رییسه درج شده که به بقیه افراد طبق نظر ریاست فدراسیون پاداش پرداخت شود و رییس فدراسیون هم صلاح دانست پرداخت شود.

سرپرست پیشین تیم ملی به هجمه‌های موجود علیه خودش اشاره کرد و گفت: من یک کلمه درباره عزیز فوتبال ایران یعنی آقای استیلی حرف زدم، این همه هجمه به وجود آورد. هدفم استیلی نبود. قدردان زحمات ایشان هستم. وقتی در باشگاه‌ها کلی پول می‌گیرند، اگر حمید استیلی ۵۰۰ میلیون هم بگیرد حقش است. نشان دادیم که جایگاه ما اشتباه نبود و بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را کسب کردیم. اگر مدیریتی درست اعمال نشود، تیم ملی که شامل ۷۰ نفر می‌شود و همه از پزشک تا تدارکات در نتایج آن تاثیرگذار هستند، موفق نمی‌شود.

او در واکنش به این که پیشکسوتان نسبت به انتخاب او به عنوان یک چهره نه چندان شناخته شده و با سابقه انتقاد دارند، اظهار کرد: ما دست بوس پیشکسوتان هم هستیم. مدیریت جدید تصمیم گرفته استیلی سرپرست شود و فردا روزی هم مدیریت جدید فرد دیگری را می‌آورد. شما به من بگویید سرپرستان قبلی فدراسیون فوتبال هم همگی مدیر بودند؟ قبلا یک دوچرخه فروش را از دوبی آوردند و سرپرست کردند اما صدای کسی در نیامد. من ۱۹ سال قائم مقام راه آهن و یک سال هم قائم مقام استقلال بودم.

او به حمایت از عزیزی خادم پرداخت و گفت: یک زمانی آقای دهداری در زمان خودشان نقد شد اما الان استعفای آن بازیکنان را درست می‌دانند یا رفتار آقای دهداری را؟ آیندگان درباره عملکرد عزیزی خادم قضاوت می‌کنند. توصیه من به او این است که به فوتبال برنگردد. این فوتبال جای آدم‌هایی مثل عزییز خادم نیست. چیزی که من فهمیدم، او آدم سالمی است و همه دوستان در هیات رییسه به سلامت بودن ایشان اعتقاد دارند. ماجدی هم به خود من گفت که عزیزی خادم سالم است. الان گیر کردید که ۲ هزار یورو کجاست؟ عملکرد مدیریت را ببینید. می‌گویید مدیر رسانه‌ای این همه گرفته است. بررسی کنید که مدیر رسانه‌های قبلی و عکاسان سابق چقدر گرفته‌اند. اگر قبلی‌ها نگرفته‌اند، این افراد را دار بزنید. اگر افراد قبل از من گرفته‌اند، من هم باید بگیرم. اگر قبلی‌ها نگرفتند و ما گرفتیم، پس ظلم شده است.

خورشیدی در واکنش به این که آیا پرداخت این مقدار پاداش به او در این شرایط اقتصادی درست بود؟ گفت: با توجه به نتایجی که گرفته شده، این پاداش‌ها در فوتبال مبلغی نیست. حتی کارمندان فدراسیون هم از این پاداش‌ها مبلغی گرفتند. این مبلغ مصوبه هیات رییسه محترم بوده و در قبال رفتن تیم به جام جهانی پرداخت شده است.

سرپرست پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این پاداش‌ها به خزانه فدراسیون فوتبال برگشت داده شود؟ اظهار کرد: این‌ها برداشت‌های ذهنی افراد است. همه مدیران فدراسیون فوتبال پاداش گرفته‌اند و اتفاقا کم هم گرفتند چون تلاش کردند این فوتبال بالا برود و ۶۰۰ میلیارد تومان به فوتبال برگردد. بوی پول و کباب برای خیلی‌ها شیرین است. اگر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان فقط برای من باشد، خیلی زیاد است اما اگر برای تمام کادرفنی باشد که هیات رییسه محترم تشخیص داده‌اند، به نظرم زیاد نیست. باید این پول را بدهند. ببینید در کشورهای دیگر چقدر پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: رقم‌های پرداختی در باشگاه‌ها بعضا بالاتر هم است. تیم با این نتایج به جام جهانی رفته است. اگر حرفی می‌زنیم خدا را در نظر بگیریم. من می‌گوییم ۵۰۰ میلیون تومان هم برای استیلی کم است. آن وقت حقوق ۳۵ میلیون تومانی من را در بوق و کرنا کرده‌اند. لااقل خدا را در نظر بگیرد. این وسط هم من از همین‌جا اعلام می کنم که عزیزی خادم مظلوم واقع شد. او بهترین نتایج را گرفت. می‌خواهم این را بگویم که تصمیم مجمع هر چه باشد قابل احترام است. عزیزی خادم مظلوم واقع شد و با این نتایجی که در تاریخ فوتبال گرفتند، دستمزد ایشان و حق ایشان را ادا کردند.

خورشیدی تاکید کرد: با این کارهایی که می‌کنید و بعضی رسانه‌ها می‌کنند، فقط و فقط به فوتبال ضربه می‌زنند. فوتبال گوشت قربانی شده که هر کسی می‌خواهد یک گوشه را بکند. اسناد حقوق‌های دریافتی من را با سایرین مقایسه کنید. ببینید سایر سرپرستان تیم ملی در جام جهانی برزیل و روسیه چقدر پاداش گرفته‌اند و بعد حرف بزنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین