کد خبر: ۷۶۷۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

جهانگرد آمریکایی پس از سفر به ۱۹۷ کشور: ایران را شدیدا توصیه می‌کنم

جهانگرد آمریکایی که تا کنون به ۱۹۷ کشور سفر کرده است، پس از مسافرتی که به تازگی به ایران داشت، گفت: ایران بیش از هر کشوری در دنیا "غلط" تصور می‌شود. سفر به ایران را خیلی خیلی توصیه می‌کنم.
جهانگرد آمریکایی پس از سفر به ۱۹۷ کشور: ایران را شدیدا توصیه می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

درو بینسکی (Drew Binsky) با نام اصلی «درو گلدبرگ» متولد شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا است که بلاگر شناخته‌شده‌ای در زمینه سفر است. ویدئوهای سفرهای بینسکی که از سال ۲۰۱۲ در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده تا پنج میلیارد بازدید داشته است. او به تازگی به جزایر جنوبی ایران (قشم و هرمز)، نوار ساحلی خلیج فارس و جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و با به اشتراک گذاشتن روایت‌هایی از ایران، سفرش را در جملاتی کوتاه این‌چنین توصیف کرده است:‌ «ایران بیش از هر کشوری در دنیا غلط تصور می‌شود. باید با چشم خودتان ببینید تا باور کنید. خیلی خیلی توصیه می‌کنم ایران را به فهرست کشورهای مورد علاقه‌تان اضافه کنید. از اینجا بهتر نمی‌شود.»

بینسکی در رسانه‌های اجتماعی نه تنها زیبایی‌های ناشناخته و کمتر دیده‌شده از ایران را به تصویر کشیده که به کمبود اقامتگاه و رستوران به‌ویژه در شهرهای جنوبی و نوار ساحلی خلیج فارس، خدمات ضعیف اقامتگاه‌ها و وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی و البته تحریم و تورم در ایران پرداخته است.

او که قبلا در سال ۲۰۱۶ سفری دوهفته‌ای همراه گروهی از گردشگران را به ایران تجربه کرده بود، این‌بار با همراهی یک راهنمای گردشگری به جنوب و جنوب شرق ایران سفر کرده و به شدت تحت تاثیر این منطقه قرار گرفته و درباره جنوب سیستان و بلوچستان گفته است: «واقعا این منطقه (سیستان و بلوچستان) را دوست دارم، فرهنگ دست‌نخورده‌ و بکری دارد و مردم اصیل و صادق هستند. در خیابان‌ها رنگ و زندگی را می‌بینید و غذا بسیار لذیذ است.»

بینکسی که به ۱۹۷ کشور سفر کرده است، ایران را در فهرست کشورهای محبوب خود قرار داده و با اشاره به فرهنگ و شیوه زندگی مردم در جنوب ایران نیز گفته است: این (اصالت فرهنگ و مردم) همان دلیلی است که خاورمیانه را همیشه دوست داشته‌ام.

جهانگرد آمریکایی پس از سفر به ۱۹۷ کشور: ایران را شدیدا توصیه می‌کنم

این جهانگرد و ماجراجوی آمریکایی نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶ (تابستان ۲۰۱۷) به ایران و شهرهای تهران، اصفهان، یزد، شیراز و کرمان سفر کرده بود و بعد در گزارشی با عنوان «ایران آن‌گونه که فکر می‌کنید نیست!» درباره تجربه سفرش به ایران گفته بود: «بسیار شگفت‌زده شدم از این‌که ایران شبیه به آنچه فکر می‌کردم نیست. برخلاف عقیده عمومی، ایران بی‌نهایت "امن" است و مردمی مهمان‌نواز دارد که پیش‌از این هرگز مثل آن ندیده بودم. آن‌ها (مردم) تازمانی‌ که مطمئن شوند شرایطم مناسب است و در امنیت هستم همراهی‌ام می‌کردند. واقعا نمی‌خواهم شما را فریب دهم. تمام چیزهایی که گفتم ۱۰۰ درصد واقعیت است.»

باور بسیاری از آمریکایی بر این است که نمی‌توانند به ایران سفر کنند و درصورت سفر نیز با خطراتی مواجه خواهند شد، بینسکی وقتی در سال ۲۰۱۶ ویزای ایران را گرفت، در ویدئویی با این عنوان که «آیا تا به حال فکر کرده‌اید چگونه می‌توانید به عنوان آمریکایی از ایران دیدن کنید؟» اختصاصا به این موضوع پرداخت. او یادآوری می‌کند که تنها راه برای آمریکایی‌ها برای گرفتن ویزا سفر از طریق آژانس مسافرتی در ایران است. او همچنین پس از سفر نخستش به ایران گفت: «ما [آمریکایی‌ها] وقتی به ایران فکر می‌کنیم به احتمال زیاد با افکار منفی مواجه می‌شویم، اما درباره ۸۰ میلیون مردم محلی که در سراسر این کشور زندگی می‌کنند و تاریخی دارد، چه می‌گویید؟ هسته اصلی ایران این است: مهمان‌نوازی و تاریخ.»

جهانگرد آمریکایی پس از سفر به ۱۹۷ کشور: ایران را شدیدا توصیه می‌کنم

این جهانگرد آمریکایی علاوه‌بر این‌که به ۱۹۷ کشور سفر کرده است، دارای دو رکورد جهانی گینس برای بیشترین بازدید از سایت‌های میراث جهانی یونسکو در ۲۴ ساعت و سریع‌ترین زمان برای بستن چمدان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین