کد خبر: ۷۶۷۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

شرط روسیه برای ازسرگیری صادرات گاز به اروپا

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پرداخت پول گاز این کشور به روبل مبنایی برای ازسرگیری صادرات گاز به اروپا قرار خواهد گرفت.
شرط روسیه برای ازسرگیری صادرات گاز به اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

وی تاکید کرد که این اقدام ناشی از اقدامات نامطلوب کشورهای خارجی است که دارایی های روسیه در خارج از این کشور را مسدود کرده و بخش قابل توجهی از ذخایر روسیه را به سرقت برده اند.

به دنبال کشمکش های فراوان پیرامون مساله واردات انرژی روسیه در میان کشورهای اروپایی و تصمیم آنها مبنی بر تلاش فزاینده برای کاهش وابستگی به مسکو در این زمینه، شرکت گازپروم با قطع صادرات به کشورهای بلغارستان و لهستان در این خصوص پیش دستی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گازپروم، تامین کننده بزرگ گاز در روسیه اعلام کرد که تحویل گاز به بلغارستان و لهستان را به دلیل عدم پرداخت هزینه ها به روبل از سوی این کشورها به طور کامل متوقف کرده است. بر اساس بیانیه این شرکت، تا زمانی که صوفیه و ورشو شرایط جدید را رعایت نکنند، عرضه گاز از سر گرفته نخواهد شد.

در همین حال، پسکوف در پاسخ به سوالی در این مورد که آیا گازپروم صادرات گاز به دیگر کشورهای اروپایی علاوه بر بلغارستان و لهستان را قطع می کند، گفت: با نزدیک شدن به مهلت پرداخت، اگر برخی مصرف کنندگان از پرداخت طبق سیستم جدید خودداری کنند، در آن صورت فرمان رئیس جمهوری در مورد مطالبه پرداخت به روبل برای گاز به اجرا گذاشته خواهد شد.

این مقام روسی در عین حال تاکید کرد که مبنای روبل در تعاملات، بر بهای گاز تاثیری نخواهد داشت.

چندی پیش، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با امضای فرمانی، کشورهایی که مسکو را تحریم کرده اند و کشورهای غیردوست تلقی می شوند، ملزم به پرداخت پول گاز روسیه به روبل کرد.

این فرمان واردکنندگان را ملزم می کند پرداخت های خود به یورو و دلار را در حساب های گازپروم‌بانک که قبلا از سوی برخی از این کشورها تحریم شده است، واریز کنند.

کشورهای غربی در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، مسکو را تحریم کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین