کد خبر: ۷۶۸۱۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

عنابستانی: فردوسی پور از برنامه ۹۰ حذف شده نه از صدا و سیما

نماینده سبزوار در مجلس در واکنش به اینکه گفته می‌شود علت حذف سروش صحت از برنامه «کتاب باز» به دلیل روشنفکری بوده است، گفت: «من خیلی اطلاعی ندارم. امیدوارم که صدا و سیما تریبونی برای همه باشد. ما در اوایل انقلاب دیدیم که همه جریان‌ها، حتی جریان‌های انتقادی، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌نشستند و مناظره می‌کردند. اگر اعتقاد داریم حرف‌های ما درست است، که همینطور هم هست، نباید از اینکه کسی صحبتی کند بترسیم. اگر هم صحبتی شود، پاسخ‌های مستدل و مستحکم برایش وجود دارد.»
عنابستانی: فردوسی پور از برنامه ۹۰ حذف شده نه از صدا و سیما
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر عنابستانی درباره اینکه صدا و سیما با وجود اینکه روز به روز تعداد مخاطبانش کمتر می‌شود، اما از سوی دیگر مجریان محبوبی همچون عادلی فردوسی‌پور یا سروش صحت را حذف می‌کند، گفت: «رسانه ملی باید از همه ظرفیت‌های موجود توانمند هنری که در چارچوب معیار‌های پذیرفته شده جمهوری اسلامی هستند، استفاده کند.

در مورد لزوم استفاده از این نیرو‌هایی که نام بردید هم هیچ شکی نیست. البته آقای فردوسی پور از برنامه ۹۰ حذف شده‌اند نه از صدا و سیما، ولی همین اتفاق هم نباید بیفتد. دلیلی ندارد اگر یک برنامه‌ای پر بیننده است و دارد کارش را به درستی انجام می‌دهد، اجازه ادامه کار را ندهیم.»

وی اضافه کرد: «آقای سروش صحت و برنامه «کتاب باز» هم که ظاهرا دوره دومش تمام شده و انشاالله باز می‌گردند. اگر هم ادامه ندهند به درخواست خودشان بوده و به صدا و سیما ارتباطی ندارد. اما صدا و سیما باید از همه ظرفیت‌ها و هنرمندان مختلف استفاده کند؛ به خصوص در این شرایط سختی که که ما در هجمه فرهنگی قرار گرفته‌ایم. بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای رایگان علیه جمهوری اسلامی و برای تسلط بر فضای فکری فرزندان ما فیلم می‌سازنند و منتشر می‌کنند.»

عنابستانی با تاکید بر اینکه تلویزیون‌های اینترنتی شرایط رقابت را برای صدا و سیما بسیار سخت کرده‌اند، مطرح کرد: «صدا و سیما باید بتواند یک تحول جدی و بزرگ در خود ایجاد کند، همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاید تا خدایی نکرده در این هجمه عظیمی که علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است، صدای صدا و سیمای ما خاموش نشود؛ و حداقل در درون کشور این صدا شنیده شود.»

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: «با وجود افزایش تلویزیون‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای، تعداد مخاطبان صدا و سیما روز به روز کمتر شده است. قائدتا این سازمان نیاز به یک تحول جدی دارد. صدا و سیما باید صدای مردم باشد و انعکاس دهنده واقعیات جامعه باشد و جامعه را به سمت آرمان‌ها هدایت کند. در این صورت حتما مردم توجه و اعتماد بیشتری می‌کنند. ما در دوره ریاست آقای جبلی انتظار داشتیم و داریم که این سازمان یک تحول جدی در خود ببیند و از همه عناصر متعدد در حوزه فرهنگ و هنر به نحو شایسته‌ای در جهت انعکاس امید، نشاط و شادابی برای مردم حرکت کند. این مهم اعتماد مردم به نظام را بیشتر می‌کند.»

عنابستانی در واکنش به اینکه گفته می‌شود علت حذف سروش صحت از برنامه «کتاب باز» به دلیل روشنفکری بوده است، گفت: «من خیلی اطلاعی ندارم. امیدوارم که صدا و سیما تریبونی برای همه باشد. ما در اوایل انقلاب دیدیم که همه جریان‌ها، حتی جریان‌های انتقادی، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌نشستند و مناظره می‌کردند. اگر اعتقاد داریم حرف‌های ما درست است، که همینطور هم هست، نباید از اینکه کسی صحبتی کند بترسیم. اگر هم صحبتی شود، پاسخ‌های مستدل و مستحکم برایش وجود دارد.»

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: «مناظرات شهید بهشتی خاطرات خوب اوایل انقلاب است که با همه جریان‌ها می‌نشستند و در تلویزیون مناظره می‌کردند. باورم این است که صدا و سیما می‌تواند و این ظرفیت را دارد که تحول را در خود ایجاد کند و فضای گفتگو، نشاط و امید باید در صدا و سیما بیش از این باشد.»

عنابستانی تاکید کرد: «باید به فرهنگ ملی‌مان بسیار بیشتر از آنچه اکنون انجام می‌شود، بپردازیم. فرهنگ ملی، هویت و باور‌های همه ملت ماست. فرهنگ دینی هم جزوی از فرهنگ ملی است و نباید خدایی نکرده طوری دیده شود که انگار منافاتی باهم دارند. فرهنگ ملی ما نگاهی به گذشته قدرتمند و توانمند این کشور است. این‌ها در صدا و سیما باید ترویج شود و این امر بدون استفاده از ابزار‌های هنرمندان پرتوان امکان‌پذیر نیست.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
4
سرباز راهور چه خبر
برادر حرف و عمل باید با هم بخواند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
4
اخه بابا
تو رو چه به عادل فردوسی پور
حکایت تو با عادل مثل حکایت ۰۰۰ با شقیقه است

تو نه سواد داری نه ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین