کد خبر: ۷۶۸۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰

حمله بی سابقه پیشکسوت پرسپولیس به عجیب‌ترین خرید یحیی

پرسپولیس نه تنها در بازی‌های رسمی بلکه در بازی‌های دوستانه اخیر خودش هم نتوانسته برنده از زمین خارج شود.
حمله بی سابقه پیشکسوت پرسپولیس به عجیب‌ترین خرید یحیی
آفتاب‌‌نیوز :

این نبردن‌ها باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است خاصه آن که این تیم برابر تیم دسته دومی نیروی زمینی هم ۲ بر یک شکست خورد تا طرفداران رنگ قرمز را ناامید شوند.

ناصرمحمدخانی ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰، اما نظر دیگری دارد و ناامیدی را بدترین اتفاق برای این تیم می‌داند.

فینال جام حذفی را دیدید؟

بله، مبارک نساجی و طرفدارانش باشد. به هر حال این جامی بود که پرسپولیس می‌توانست تصاحب کند، اما اشتباهات بچگانه و عجیب این اجازه را نداد. حیف شد، چون با گرفتن این جام شرایط پرسپولیس خیلی تغییر می‌کرد، اما باز هم به نساجی چی‌ها و تیم خوب مازندرانی تبریک می‌گویم.

به نظر شما شکست تلخ مقابل آلومینیوم اراک چه درسی برای بازیکنان پرسپولیس داشت؟

اینکه هر اشتباهی می‌تواند چه تاوان سنگینی داشته باشد. من معتقدم ۶ بازی باقی مانده پرسپولیس نیز همچون جام حذفی است و بازیکنان حق اشتباه ندارند. باید دقت و تمرکز خود را بالا برده و اشتباهات دیدار با آلومینیوم اراک را تکرار نکنند.

اما پرسپولیس نه تنها در دیدار‌های رسمی بلکه در بازی‌های دوستانه نیز برنده نمی‌شود. به طور نمونه به تیم دسته دومی نیروی زمینی هم ۲ بریک می‌بازد. این شکست را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شکست در دیدار‌های تدارکاتی ملاک نیست. شما در بازی‌های دوستانه تیم خود و همه نفرات را محک می‌زنید و نتیجه اهمیت چندانی ندارد، اما این وسط برای پرسپولیس بد است که به نبردن و باختن عادت کند.

مرتضی فنونی زاده می‌گفت ما در دهه ۶۰ در بازی‌های دوستانه هم پنج، شش تا به حریفان می‌زدیم؟

آن زمان به این صورت بازی دوستانه نبود. درواقع زمینی در تهران وجود نداشت که بخواهیم برای بازی تدارکاتی برویم و اغلب در زمین‌های خاکی با تیم‌های مختلف بازی می‌کردیم. آقا مرتضی همبازی خوب و دوست داشتنی من است و درست هم می‌گوید. تفکر بازیکن پرسپولیس باید بردن در هر شرایطی باشد.

این شکست برابر نیروی زمینی یا تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان باعث ناامید شدن هواداران نیست؟

نباید این طور باشد. نه هواداران و نه مربیان و بازیکنان پرسپولیس نباید ناامید شوند. هنوز ۶ بازی دیگر از لیگ برتر باقی مانده که می‌تواند آبستن حوادث زیادی باشد.

منظور شما امتیاز دادن استقلال است؟

منظور من بازی‌های خود پرسپولیس است. پرسپولیس نباید به استقلال و جدول کاری داشته باشد و فقط باید بازی‌های خودش را ببرد.

اتفاقا با امید عالیشاه که صحبت می‌کردیم جمله جالبی بر زبان آورد و گفت تا آخر فصل و پایان هفته سی ام نباید به جدول نگاه کنیم؟

امید عالیشاه الان دیگر جزو با تجربه‌های پرسپولیس و کاپیتان دوم این تیم است. نقش بزرگ تر‌هایی مثل سید جلال، امید، کمال و ... خیلی مهم است. آن‌ها باید جوان تر‌ها را به سمت جلو هُل بدهند و اجازه ندهند تیم دچار یأس و ناامیدی شود. همچنین نباید خیلی روی رقیبان زوم کرد و از هدف خود دور شد.

با همه این تفاسیر شما چقدر به قهرمانی پرسپولیس امیدوارید یا اینکه بهتر است بپرسیم چند درصد به این تیم شانس می‌دهید؟

در فوتبال درصد نمی‌توان تعیین کرد، اما من حتم دارم اگر پرسپولیس ۶ دیدار باقی مانده را با قدرت بازی کرده و برنده از زمین خارج شود می‌تواند در پایان فصل قهرمان شود. البته باز تأکید می‌کنم این اتفاق منوط به پیروزی پرسپولیس در هر ۶ دیدار باقی مانده است.

شما در دهه ۶۰ ستاره خط حمله پرسپولیس بودید...

(حرف ما را قطع می‌کند) نه، شما لطف دارید، اما از من بهتر خیلی‌ها بودند.

علی پروین همیشه شما را جزو سه مهاجم برتر تاریخ ایران می‌خواند؟

علی آقا استاد و بزرگ ماست و روی دست خودش هنوز فوتبالیست نیامده است.

می‌خواستیم نظرتان را درباره خط حمله پرسپولیس بدانیم؟

والله چه بگویم؟ امیدوارم از این حرف من برداشت بد نشود، اما من یکی هنوز چیزی از شرزود تمیروف ندیدم. به نظر می‌رسد او در حد پرسپولیس نباشد و البته من امیدوارم اشتباه کرده باشم و او در ۶ بازی باقی مانده موفق ظاهر شود.

مهدی عبدی و حامد پاکدل چه طور؟

این نظر شخصی من است که این دو گلزن‌تر از تمیروف هستند، اما در نهایت یحیی گل محمدی است که به عنوان سرمربی تصمیم می‌گیرد و تیمش را بهتر می‌شناسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین