کد خبر: ۷۶۹۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

تاتا استیل از جنگ سود می‌برد؟

سود سه ماهه تاتا استیل، شرکت فولاد هندی با افزایش تقاضا برای آلیاژ، ۴۷ درصد افزایش یافت و این شرکت اعلام کرد که سهام خود را در میان افزایش شدید قیمت سهام خود تقسیم کرده است.
تاتا استیل از جنگ سود می‌برد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سود خالص تاتا استیل در دوره ژانویه تا مارس به ۹۷.۶ میلیارد روپیه (۱.۸ میلیارد دلار سنگاپور) افزایش یافت، در حالی که سال گذشته ۶۶.۴ میلیارد روپیه بود. این رقم بالاتر از میانگین تخمین تحلیلگران از حدود ۹۵ میلیارد روپیه است. همچنین، فروش ۳۹ درصد افزایش یافت و به ۶۹۳.۲ میلیارد روپیه رسید، در حالی که هزینه‌ها نسبت به سال قبل ۴۴ درصد افزایش یافت و به ۵۷۶.۴ میلیارد روپیه رسید.

این شرکت همچنین اعلام کرد که هر سهم با ارزش اسمی ۱۰ روپیه به ۱۰ سهم تقسیم می‌شود تا نقدینگی افزایش یابد و سهام برای سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه‌تر شود.

قیمت سهام این کارخانه از دسامبر ۲۰۲۰ در بحبوحه تقاضای انفجاری بیش از دو برابر شده است زیرا کشورهای سراسر کره زمین محرک‌هایی را برای حمایت از اقتصاد خود ایجاد کرده‌اند. تاتا استیل همراه با همتایان داخلی خود از شکاف عرضه ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین نیز سود می‌برد زیرا مصرف‌کنندگان از اروپا تا آفریقا به دنبال عرضه فولاد جایگزین هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رشد تک رقمی تقاضای فولاد هند که ناشی از تمرکز دولت بر زیرساخت‌ها و قیمت بالای فولاد است، ممکن است به کاهش هزینه‌های ورودی تاتا و فولاد همتای آن ژی‌اس‌دبلیو استیل(JSW)کمک کند. اساسا تقاضا در هند قوی بوده است که توسط بخش‌های ساخت‌وساز و خودرو هدایت می‌شود و افزود که چشم‌انداز مصرف در کشور آسیای جنوبی و اروپا قوی خواهد بود.

این شرکت در ماه گذشته اعلام کرد که تاتا استیل سال مالی منتهی به مارس را با تولید بی‌سابقه ۱۹ میلیون تن فولاد خام در هند به پایان رساند. فروش در تجارت هند در سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت، در حالی که واحد اروپا شاهد کاهش تحویل بود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت در سال مالی گذشته بدهی ناخالص خود را به ۷۵۵.۶ میلیارد روپیه کاهش داده است. تاتا استیل انتظار دارد امسال ۱۲۰ میلیارد روپیه به عنوان مخارج سرمایه‌ای هزینه کند و می‌تواند با نهایی‌شدن برنامه‌های رشد بیشتر، آن را افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین