کد خبر: ۷۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

یک چهره امنیتی سابق، رهبر هنگ‌کنگ می‌شود

در جریان تحول سیاسی وسیعی که اپوزیسیون را در هنگ‌کنگ شدیدا سرکوب کرده و این مرکز مالی آسیا را تحت کنترل شدیدتر پکن قرار داده است، چین رئیس سابق امنیتی را به عنوان رهبر جدید هنگ‌کنگ منصوب می‌کند.
یک چهره امنیتی سابق، رهبر هنگ‌کنگ می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

 جان لی، مرد شماره دو سابق هنگ‌کنگ تنها نامزد انتخابات روز یکشنبه است؛ رویدادی که تنها به اسم یک انتخابات است. بیش از نیمی از کمیته انتخابات ۱۵۰۰ نفری که مدیر اجرایی هنگ‌کنگ را انتخاب می‌کند، در حال حاضر جان لی را تحسین کرده و وی تنها به یک اکثریت کوچک و ساده برای پیروزی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان لی روز جمعه در جریان سخنرانی در جمع طرفدارانش ضمن اذعان به اینکه هنگ‌کنگ مشکلات عمیقی دارد، بار دیگر بر هدفش برای اتخاذ یک رویکرد نتیجه‌بخش تاکید کرد.

این افسر پلیس سابق ۶۴ ساله گفت: هنگ‌کنگ باید فرصت را غنیمت شمارد، ما نمی‌توانیم صبر کنیم، ما نمی‌توانیم دیر کنیم. ما باید هنگ‌کنگ را به عنوان یک شهر بین‌المللی تقویت کنیم تا پتانسیل هنگ‌کنگ را به عنوان جامعه‌ای آزاد توسعه دهیم و در نهایت چین را به جهان متصل کنیم.

جان لی اول ژوئیه (۱۰ تیر ماه) سال جاری میلادی جایگزین کری لام خواهد شد. در دوره رهبری پنج ساله وی هنگ‌کنگ شاهد پرآشوب‌ترین دوره از زمان واگذاری‌اش به چین در سال ۱۹۹۷ میلادی بود.

این انتخابات به دنبال چالش‌های بزرگ برای قوانین انتخاباتی هنگ‌کنگ در سال گذشته برای تضمین اینکه تنها "وطن‌پرستان" وفادار به پکن می‌توانند رهبری این دولت‌شهر را در دست بگیرند، برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین