کد خبر: ۷۷۰۰۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

هشدار رسانه‌های اصولگرا درباره افزایش قیمت نان در آمریکا!

خبرگزاری دولت(ایرنا)، خبرگزاری فارس(وابسته به سپاه) و برخی رسانه های حامی دولت رئیسی در مطلبی که به صورت هماهنگ منتشر کرده‌اند، از "جهش قیمت نان در آمریکا" خبر داده‌اند!
هشدار رسانه‌های اصولگرا درباره افزایش قیمت نان در آمریکا!
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌ها در آمریکا در تابستان امسال و به دلیل جنگ اوکراین شاهد جهش قیمت نان خواهند بود.

شرکت صنایع نان H&S در بالتیمور که نان خواروبار فروشی‌ها و رستوران‌های ساحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند، اعلام کرده است که نگران کمبود مواد اولیه برای تولید است.

جی آر پاتراکیس مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: در ماه جولای شاهد رشد بیشتر قیمت ها خواهیم بود که تاثیری ۳۵ درصدی بر نرخ آرد خواهد داشت. این موضوع به طور مستقیم به جنگ روسیه و اوکراین مربوط است.

جنگ اوکراین باعث اختلال در تولید گندم و دانه‌های روغنی به ویژه آفتابگردان در کشوری شده که به «سبد غذای دنیا» مشهور است. از سوی دیگر روسیه و اوکراین در مجموع ۲۵ درصد از گندم دنیا را تامین می‌کنند ولی حمله روسیه باعث توقف تولید در اوکراین شده است.

البته در حال حاضر بسیاری از کشورها دارای ذخایر استراتژیک هستند اما این ذخایر به سرعت در حال کاهش است. اختلال در زنجیره تامین، کمبود کارگر به دلیل شیوع کرونا و افزایش بهای نفت که منجر به رشد قیمت حمل و نقل شده همگی باعث جهش قیمت ها در تابستان امسال در آمریکا خواهند شد.

راب مکی رییس و مدیرعامل اتحادیه نانوایان آمریکا گفت: متاسفانه این افزایش بها باید توسط مصرف کننده نهایی پرداخت شود و آسیب پذیرترین افراد جامعه ما بیشتر از هر فرد دیگری این افزایش را احساس خواهند کرد.

رسانه های حامی دولت رئیسی، این خبر را به نقل از شبکه خبری سی. بی. اس منتشر کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
3
قافیه که تنگ آید، شاعر به جفنگ آید.
امیرازخوانسار
|
Netherlands
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
3
این وقتا امریکا پیداش میشه وتوچشم میاد ولی وقتایی دیگه حرف زدن درموردش خیانته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین