کد خبر: ۷۷۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

جزئیات محکومیت مهرشاد سهیلی/ کیفرخواست برای ۸۴ نفر در پرونده شهرداری ارومیه

«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.
جزئیات محکومیت مهرشاد سهیلی/ کیفرخواست برای ۸۴ نفر در پرونده شهرداری ارومیه
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه موضوع ملاقات برخط و تصویری زندانیان با آن‌ها دو سالی است که در دستور کار قوه قضاییه است گفت: تاکنون حدود ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری را داشتیم. ترتیبی داده شد که دادگاه هم به صورت برخط برگزار شوند. در همین مدت حدود ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شده است. از اعزام ۴۱۸ هزار زندانی به دادگاه‌ها خودداری شد.

پاسخ سخنگو به چرایی عدم برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تاکید رئیس قوه، چند ماهی است دادگاه مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود و دادگاه علنی نداریم؟ گفت: طبق قانون تمام محاکمات ما علنی است و دادگاه نمی‌تواند دادگاه را غیر علنی اعلام کند مگر در موراد خاص. در دوره تحول و تعالی محاکمات متعدد علنی داشتیم. در ظرف دو سه ماه اخیر حدود ۹۶ پرونده مربوط به مفسدین اقتصادی مورد رسیدگی قرار گرفته و حکم قطعی صادر شده است.

آخرین وضعیت پرونده حمله به خبرنگار روزنامه فرهیختگان در قم

در مورد حمله به خبرنگار روزنامه فرهیختگان در قم، به محض اطلاع موضوع پیگیری و پرونده‌ای در دادستانی قم تشکیل شده است. وسیله نقلیه شناسایی شده و پیگیر دستگیری مرتکبین هستیم. سرنخ‌های خوبی به دست آمده است.

پرونده مهرشاد سهیلی به کجا رسید؟

خداییان در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مهرشاد سهیلی گفت: این فرد به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا خواهد شد.

صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر در پرونده شهرداری ارومیه

خداییان پیرامون آخرین وضعیت پرونده شهرداری ارومیه گفت: در این پرونده تعداد زیادی از مسولین وقت شهرداری ارومیه و برخی اعضای شورای شهر ادوار قبلی تحت تعقیب قرار گرفتند. در پرونده قرار به جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شد. در مورد ۸۴ نفر کیفرخواست صادر شده است. ۳۶ نفر از مدیران و کارکنان شهرداری، ۲۳ نفر از اعضای فعلی و سابق شورای شهر ارومیه و ۲۵ نفر دارای شغل ازاد هستند. پرونده در حال ارجاع به دادگاه است.رخورد قاطع و بدون اغماض سازمان بازرسی با مدیرانی که به جای توجه به بیت المال به مطامع شخصی خود فکر می‌کنند

در حال تکمیل…

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین