کد خبر: ۷۷۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
جلوی افزایش قیمت بی‌رویه و ظلم فاحش را در بازار بگیرند

خطیب جمعه اهواز: آب دز به کرخه منتقل شود/ فرزندآوری واجب شرعی است

خطیب نمازجمعه این هفته اهواز گفت: مردم خوزستان تمام قد در حمایت از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و راه شهدا ایستاده‌اند و اجازه فعالیت به اخلالگران نظام را نمی‌دهند.
خطیب جمعه اهواز: آب دز به کرخه منتقل شود/ فرزندآوری واجب شرعی است
آفتاب‌‌نیوز :

آیت اله عباس کعبی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: مردم انقلابی ایذه با انجام راهپیمایی، اقدامات اخلالگران در این شهرستان را محکوم کردند و تمام قد از نظام اسلامی دفاع کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد ایران دچار یک بیماری به نام رکود تورمی است وگفت: اقتصاد ایران نیاز به یک جراحی بزرگ داشت گرچه برای آن دیر اقدام شد. بی عدالتی و اخلال در سیاست پولی و ایجاد تقاضای کاذب و بسیاری موارد فساد اقتصادی دیگر از مضرات وجود ارز ترجیحی بوده است. هم اکنون مابه التفاوت ارز ترجیحی با عنوان مردمی سازی یارانه ها به حساب مردم و مصرف کننده واریز می شود.باید بهبود معیشت مردم و تامین کالای اساسی در دستور ستاد تنظیم بازار کشور باشد.

وی با بیان اینکه باید دست دلالان و محتکران و اخلالگران از بازار قطع شود، گفت: از عوامل نظارتی که‌ در چند روز اخیر کشفیات زیادی از قاچاقچیان و محتکران داشتند تشکر می کنیم. از مسوولان مربوطه تقاضا داریم که جلوی افزایش قیمت بی رویه و ظلم فاحش را دربازار بگیرند. راه حل اساسی در بهبود معیشت مردم، بهبود در بخش تولید است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وضعیت بارش باران در سال آبی جاری خوب نبوده ادامه داد: یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب سد کرخه کم شده است  از پارسال درگیر تنش آبی هستیم و برای تامین آب مناطق جنوب خوزستان اقداماتی باید انجام شود؛ به عنوان مثال کشت‌های جایگزین باید به کشاورزان ارایه شود تا کشاورزان دچار خسارت نشوند. در ۲ هفته نخست خرداد امسال انتقال آب از سد دز به کرخه باید انجام شود و مسوولان باید نظارت داشته باشند تا این امر تحقق یابد و مردم در تامین آب شرب با مشکل روبه‌رو نشوند.

تشکیل دبیرخانه حل مشکلات خوزستان

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسوولان خوزستان در هفته گذشته با میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور تمامی ائمه جمعه و نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گردهم آمدند و پنج چالش خوزستان مورد بررسی قرار گرفت. برای این کار دبیرخانه‌ای تشکیل شد و قرار شد هر ۴۵ روز یک جلسه تشکیل شود.

آیت اله کعبی با بیان اینکه نماز جمعه محل خدمت و هم افزایی برای حل مشکلات مردم است ادامه داد: امید است با حمایت دولت و رییس جمهور شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.

تاکید بر عملیاتی شدن سیاست‌های کلی رشد جمعیت

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از سیاست های مهمی که رهبر انقلاب در ۱۳ بند ابلاغ کردند سیاست‌های کلی رشد جمعیت، برای رشد اقتصادی و جمعیت کشور است که با وجود تاکیدات فراوانی که در این امر انجام شده بندهای آن عملیاتی نشده است. رفع موانع ازدواج، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان، افزایش تعداد فرزند از مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید از سوی رسانه‌ها و نهادهای مردمی، ائمه جماعت مساجد و فرهنگیان در مدارس ترویج شود.  امروز ترویج فرزند آوری و پرورش فرزندان مومن و تشویق به امر ازدواج از مصادیق جهاد در راه خداست. تشویق فرزندآوری باید به یک سیاست عمومی تبدیل شود. جلوگیری از کاهش جمعیت یک واحب شرعی است و فرزندآوری برای کسانی که می‌توانند اقدام کنند یک واجب شرعی است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عقیم کردن دایم را حرام شرعی بیان کرد و گفت: می‌توان این موضوع را در مجلس شورای اسلامی به عنوان تخلف قلمداد کرد. ایجاد بستر برای افزایش فرزندآوری جزو وظایف دولت است.

آیت اله کعبی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: روز ملی جمعیت، گرامیداشت فتح خرمشهر در سوم خرداد و چهارم خرداد روز مقاومت دزفول از مناسب‌های پیش رو است،فتح خرمشهر بر پایه عزم و اراده و روحیه جهاد و شهادت طلبی و اطاعت از ولایت فقیه صورت گرفت و دزفول قهرمان در دوران جنگ تحمیلی نشان داد که با مقاومت می‌توان به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه چهارم خرداد امسال کنگره شهدای چهار هزار روحانی در قم برگزار می‌شود ادامه داد: روحانیت در دوران دفاع مقدس بیش از ۹۲۸ نفر فرمانده شهید تقدیم کرد، و خوزستان ۲۳۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرد.  روحانیت در جهت حل مشکلات معیشتی و در زمان سیل و زلزله و کرونا در حمایت از مردم‌ پیشگام بوده است. دولت و ملت می‌توانند در اصلاح وضعیت اقتصادی به خوبی ورود کنند.

آیت اله کعبی افزود: خرمشهر، آبادان، اروندکنار، شادگان به توسعه همه جانبه دارند، و انتظار می‌رود که با اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی برای توسعه زیرساخت این‌مناطق استفاده شود و با تامین و اعتبار از محل مسوولیت‌های اجتماعی نفت و گاز این‌معضلات حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین