کد خبر: ۷۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

مرگ یک خرس در لردگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای بر اثر برخورد خودروی سواری در محور لردگان به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مرگ یک خرس در لردگان
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام احمدی افزود: این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو در محور روستای"دالوارا" شهرستان لردگان رخ داد که منجر به کشته شدن خرس شد. در این برخورد، سرنشینان خودرو نیز آسیب دیدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: خرس قهوه‌ای تلف شده برای انجام تاکسیدرمی به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شد تا پس از انجام تاکسیدرمی برای انجام فعالیت‌های تحقیقی در موزه حیات وحش استان نگهداری شود. در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود تغذیه‌ای، زندگی این گونه جانوری به شدت تفاوت کرده و خرس برای تامین تغذیه خود در برخی مواقع به مناطق روستایی و محل زندگی انسان‌ها نزدیک می‌شود که در چندین مورد نیز به انسان‌ها حمله کرده است.

خرس قهوه‌ای از گونه‌های شاخص جانوری چهارمحال وبختیاری و استان‌های زاگرس نشین است.

هم‌اینک با احتساب ذخیره‌گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه نیمی از مساحت چهارمحال و بختیاری جز مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی است که منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین