کد خبر: ۷۷۲۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

تصادف خودروی شوتی در قشم با ۵ کشته و مصدوم

فرمانده انتظامی قشم گفت: تصادف خودروی شوتی تویوتا تک کابین با پژو ۴۰۵ در ساعت ۲۲ شب گذشته در محور قشم به درگهان، سه کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت.
تصادف خودروی شوتی در قشم با ۵ کشته و مصدوم
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مجتبی راست خدیو بیان کرد: شدت حادثه به حدی بود که یکی از سرنشینان پژو ۴۰۵ در دم جان باخت و ۲ دختر ۱۱ و ۱۵ ساله نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی با انتقاد از عدم توجه رانندگان خودروهای شوتی تک کابین به امنیت جانی و مالی مردم و مسافران، گفت: متاسفانه سرعت این خودروها باعث به خطر افتادن امنیت جاده‌ای شهروندان و گردشگران نیز شده است.

فرمانده انتظامی قشم با بیان اینکه طرح‌های پلیس راه و انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در مقابله با خودروهای شوتی پاسخگو باشد، افزود: می‌طلبد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بویژه رعایت سرعت مطمئنه و خودداری از انجام حرکات خطرساز، استفاده از کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان و عدم استفاده از تلفن همراه موقع رانندگی تا حدود زیادی از بروز حوادث و یا افزایش تلفات بکاهند.

وی افزود: تعویض پلاک‌های مخدوش و قدیمی یکی از راهکارهایی است که با ضرب الاجل تعیین شده از سوی دستگاه قضایی، توسط پلیس و همکاران سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است و امیدواریم هر چه سریعتر پلاک تمامی خودروها، تعویض شود تا نظارت بیشتر و بهتری در این باره صورت گیرد.

وی اظهار داشت: خودروهای پلاک مخدوش زیادی در جزیره وجود دارد که با اجرای طرح‌های متنوع و متعدد امنیت محور، چه از حیث مبارزه با قاچاق کالا و چه از حیث مقابله با حرکات خطرساز رانندگان، با هماهنگی دادستان اقدمات بسیار خوبی در برخورد با متخلفین انجام شده است، به طوری که در این خصوص از ابتدای سال تاکنون ۶۸ خودرو دارای تخلف که بخش زیادی از آن خودروهای شوتی بوده اند، توقیف و به پارکینگ روانه شده‌اند.

راست‌خدیو بیان داشت: افزایش دوربین‌های نظارتی می‌تواند به عنوان اهرمی قدرتمند در افزایش ضریب امنیتی مورد استفاده قرار گیرد و امیدواریم در این راه اقدام لازم انجام شود.

گفتنی است، جزیره قشم بزرگترین جزیره کشور است که متاسفانه کمبود جاده‌های ایمن و همچنین وجود خودروهای شوتی (حمل بدون مجوز کالا) باعث شده امنیت جاده به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین