کد خبر: ۷۷۳۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

آمریکا محموله نفتی ایران را مصادره کرد

خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات سه منبع مطلع مدعی شد که نفت توقیف شده ایران از یک کشتی در یونان به آمریکا تحویل داده شده و تحت مصادره آن است.
آمریکا محموله نفتی ایران را مصادره کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سه منبع آگاه مدعی شدند آمریکا محموله نفتی ایران را که توسط یونان توقیف شده بود، تحویل گرفته و مصادره کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات یونان در ماه گذشته یک کشتی با پرچم ایرانی را با ۱۹ نفر از کارکنان روسی آن در نزدیکی جزیره جنوبی اویا به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف کرد.

آن‌ها گفتند، این کشتی به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا بر روسیه در پی حمله آن به اوکراین توقیف شده است. اگرچه این کشتی بعدا به دلیل اشتباهی که راجع به مالکان آن رخ داده بود، آزاد شد.

یک منبع آگاه در وزارت کشتی‌رانی یونان گفت که وزارت دادگستری آمریکا «به یونان اطلاع داده است که محموله این کشتی نفت ایران است.»

این مبنع آگاه در ادامه بدون ارائه جزئیات بیشتری گفت: این محموله به کشتی دیگری که توسط آمریکا اجاره شده بود، انتقال داده شده است.

مقامات آمریکایی به درخواست ارائه توضیحاتی در این زمینه پاسخی نداده‌اند.

مصادره این محموله نفتی توسط فرد مطلع دیگری که در جریان این موضوع بوده، تایید شده است. او گفت، این محموله به یک کشتی با پرچم لیبریا به نام آیس انرژی انتقال داده شده است که توسط شرکت کشتی‌رانی یونانی دایناکوم اداره می‌شود.

یک منبع مطلع در این شرکت یونانی تایید کرد که «انتقال این محموله نفتی از این کشتی به آیس انرژی دایناکوم در حال انجام است که پس از آن راهی آمریکا می‌شود.»

مقامات دولت یونان این اطلاعات را هنوز تایید نکرده‌اند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین