کد خبر: ۷۷۵۲۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
مدیریت شهری تغییر کرده و باید پاکسازی انجام شود

هک سیستم‌های شهرداری| چمران: کار موساد بود

مهدی چمران گفت: هک شدن سیستم‌ها و چنین حمله سایبری با برنامه موساد و منافقین و تمام ضد انقلاب‌ها صورت گرفته شده است.احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: مدیریت شهری تغییر کرده و باید پاکسازی انجام شود.
هک سیستم‌های شهرداری| چمران: کار موساد بود
آفتاب‌‌نیوز :

سایت تهران من، شهرداری تهران، دوربین های نظارتی سطح تهران، سیستم شارژ بلیط مترو و اتوماسیون داخلی کارکنان شهرداری تهران از چند روز گذشته بر اثر حمله سایبری از کار افتاده اند و خدمات در این بخش ها تاکنون متوقف است.

روز گذشته هم به همه کارکنان شهرداری ابلاغ شد که سیستم های خود را روشن نکنند.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد:

برنامه وسیع و گسترده دشمن در حمله سایبری به شهرداری کارگر نیفتاد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برنامه ریزی وسیع و گسترده دشمن در حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران کارگر نیفتاده است، گفت: تلاش همکاران ما در شهرداری برنامه دشمن را از حیز انتفاع انداخت.

مهدی چمران در ابتدای شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با حمله سایبری به سیستم‌های شهرداری تهران نیز گفت: برنامه‌ریزی مفصلی از سوی موصاد و منافقین و همکاری این دو با هم به همراه همه ضد انقلاب‌ها و کسانی که جلوی جمهوری اسلامی قد علم کرده‌اند، انجام شده بود. با برنامه‌ریزی دقیقی که کرده بودند قصد داشتند تا سیستم‌های شهرداری و سیستم‌های دیگر در تهران را فشل کنند؛ اما باز هم به لطف الهی و قداست حضرت امام (ره) و پاکی خون شهدای ۱۵ خرداد سبب شد آنچه که می‌خواستند انجام دهند محقق نشود و تلاش همکاران ما در شهرداری برنامه آن‌ها را از حیز انتفاع انداخت و به جز انتشار چند تصویر موهن به هدف دیگری نرسیدند.

وی ادامه داد: حمله به سیستم‌های کشور ادامه خواهد داشت لذا به همه مسئولان باید هشدار دهیم که مراقب باشند و با قرارگیری کنار یکدیگر برنامه دشمن را خنثی کنند. آسیب هایی وارد شده و موجب شد سامانه‌ها چند روزی کارایی نداشته و تعطیل شوند اما برنامه وسیع و گسترده‌ای شکل داده بودند که بسیار بیشتر از این بود که خوشبختانه به لطف الهی کارگر نیفتاد و همکاران ما با تسلط کامل توانستند در مقابل آن‌ها بایستند اما این هشدار هست و در آینده باید به گونه‌ای طراحی و عمل کنیم که این حملات نتواند آسیبی را وارد کند. البته رهاشدگی چند سال گذشته شهرداری و اضافه نشدن نیروها و تخصص‌ها بی‌تأثیر نبوده که از همین نقطه ضعف‌ها استفاده کردند.

افزایش آمادگی در مقابل حملات سایبری ضروری است

اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: در رابطه با این حمله سایبری باید از مردم شهر تهران عذرخواهی کرد. امیدواریم در مجموعه شهرداری این آسیب‌ها جبران شود و خدمات شهرداری استمرار پیدا کند.

به گفته عضو شورای شهر تهران، آبان سال قبل تذکری مبنی بر بروزرسانی و تقویت خدمات در مقابل حملات سایبری به شهرداری داده شد. باید راهکار‌های مقابله با این نوع حوادث پیش بینی و نیروی انسانی تامین شود. دشمنی دشمنان پایان ناپذیر است و باید شهرداری با حساسیت بیشتری برخورد کند.

مدیریت شهری باید پاکسازی شود

عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری تغییر کرده و باید پاکسازی انجام شود.

احمد صادقی در تذکر پیش از دستور در صحن شورای شهر گفت: در سامانه املاک معاونت مالی شهرداری، کارشناس دادگستری به صورت رندوم انتخاب می‌شود و این کار از فساد جلوگیری می‌کند البته چنین کاری در گذشته انجام نمی‌شد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، حمله سایبری از روی دشمنی بوده چراکه می‌خواستند مردم را ناراضی کنند. تیم شهرداری تهران خود را نوکر مردم می‌داند و تلاش کرده مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
1
22
عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری تغییر کرده و باید پاکسازی انجام شود.
مردم شما را به خدا فقط همین یک جمله کوتاه را با دقت مطالعه بفرمایید تا بدانید در باره مردم چگونه فکر میکنند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
1
19
آقای چمران چرا لو میدی داداش ! یک کلمه تکذیب میکردی مثل همیشه میرفت پی کارش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین