کد خبر: ۷۷۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
تبلیغات

خرید پربارترین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل

در دهه‌ی گذشته بیشترین آمار فروش نهال گردوی پیوندی مربوط به نهال گردوی چندلر می‌باشد، کافیست تنها به از مدیران نهالستان‌ها جویا شوید.
خرید پربارترین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل
آفتاب‌‌نیوز :

اگر سایت‌های حوزه‌ی فروش نهال همچون دکتر نهال را مشاهده کرده باشید، متوجه‌ی تنوع خرید انواع نهال گردو خواهید شد. اغلب نهالستان‌ها با توجه به موجودی نهال‌های خود توصیه به کاشت و پرورش نژادی می‌کنند. در این میان انتخاب نهال گردویی که واقعا مناسب مناطق معتدل باشد بسیار دشوار است. اکنون قصد داریم به نقل از نهالستان دکتر نهال، به دور از هر گونه حاشیه‌ای به معرفی نهال گردوی مناسب مناطق معتدل بپردازیم تا بهترین خرید نهال گردو را تجربه نمایید پس لطفا در ادامه همراه ما باشید.

نهال گردو چندلر پیوندی، محبوب‌ترین نهال گردو در بین باغداران

شاید این جمله در ابتدا کمی اغراق‌آمیز باشد، اما در دهه‌ی گذشته بیشترین آمار فروش نهال گردوی پیوندی مربوط به نهال گردوی چندلر می‌باشد، کافیست تنها به از مدیران نهالستان‌ها جویا شوید.

درخت گردو چندلر پیوندی در کنار درختان گردوی پیوندی دیگر از بیشترین مقدار باردهی برخوردار است. این نهال گردو متعلق به قاره‌ی آمریکا می‌باشد اما بیش از یک دهه می‌گذرد که این نهال گردو توسط کشاورزان و باغداران ایرانی بومی سازی گردیده است.

در گزارش میدانی از همکاران بخش فروش که خرید نهال گردو اینترنتی را در نهالستان دکتر نهال ثبت می‌کردند انجام شد، بیشترین حجم فروش متعلق به نهال‌های گردوی پیوندی در سال گذشته بوده است.

مهم‌ترین خصوصیات نهال گردو پیوندی چندلر چیست؟

• نهال گردو چندلر مناسب مناطق معتدل است.
• گردوی چندلر در ارتفاعات ۷۰۰ الی ۱۵۰۰ متر از سطح دریا بهترین باردهی را دارد.
• ارتفاع این درخت گردوی پیوندی بین ۸ الی ۱۲ متر است.
• باردهی هر درخت بالغ گردو چندلر بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم گردوی سبز است.
• بهترین فاصله‌ی کاشت نهال گردو چندلر ۷ در ۷ متر مکعب یا ۸ در ۷ متر است.

خرید پربارترین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل

از ویژگی‌های مغز گردو چندلر بیشتر بدانید!

۱. مغز گردوی چندلر بیش از ۵۰ درصد چربی دارد.
۲. پوست چوبی گردو چندلر کاغذی بوده و به آسانی می‌شکند.
۳. گردوی چندلر بسیار روشن و شفاف می‌باشد.
۴. قیمت مغز گردو چندلر به علت روشن و چربی مناسب آن در رده‌ی بالا قرار می‌گیرد.
۵. چندلر مزه‌ی مناسبی دارد، اما به نسبت ارقام بذری و قدیمی ایرانی چربی کمتری دارد.

برتری نهال گردو چندلر پیوندی به نسبت بذری آن چیست؟

در کشاورزی و باغداری سنتی، تماما ارقام نهال گردو بذری مورد کاشت قرار می‌گرفت. تصور کنید در گذشته‌ای نه چندان دور، نهال‌های گردویی همچون:

نهال گردو تویسرکان، نهال گردو دماوند، گردو کانادایی و... ارقام دیگر، حداقل ۲ تا ۵ سال زمان لازم بود تا به باردهی اولیه برسد. همچنین دردسر‌های این ارقام بعد از سن بلوغ نمایان می‌شد. تصور کنید ارتفاع ۲۵ الی ۳۰ متری هر درخت گردو آن هم با باردهی پراکنده، چه فصل برداشت سختی را برای گردوکاران فراهم می‌کرد.

کافیست هر سال اخبار باغات گردو در شهر زیبای تویسرکان را مطالعه نمایید تا متوجه‌ی آسیب‌های گا‌ها جبران ناپذیر کارگران زحمت کش شوید.

همچنین اگر با بسیاری از کشاورزان باغات گردوی بذری صحبت داشته باشید گلایه‌مند هستند که به چه علت در یک سال باردهی بسیار خوبی دارند، اما در سال بعد بدون علت و نشانه باردهی کمتری را تجربه می‌کنند. این یکی دیگر از مشکلات نهال گردوی بذری است. شاید بپرسید چرا؟ در ادامه همراه ما باشید تا دلایل اصلی آن را برسی کنیم.

خرید پربارترین نهال گردوی مناسب مناطق معتدل

نهال گردو چندلر پیوندی، با جنسیتی ثابت، کم ارتفاع و زود بارده

نهال گردو چندلر پیوندی تغییر جنسیت ندارد، نه تنها در گونه‌ی نهال چندلر این ویژگی وجود دارد، بلکه در تمامی ارقام نهال گردوی دیگری همچون:

۱. نهال گردو فرنور پیوندی
۲. نهال گردو فرانکت پیوندی
۳. نهال گردو پدرو پیوندی
۴. نهال گردو ژنوتیپ پیوندی دکتر نهال
۵. و... سایر ارقام پیوندی این امر ثابت می‌باشد.

همچنین این ارقام نهال با اصلاح نژادی که به روی آن‌ها صورت گرفته است، ارتفاعی کم به خود میگیرند که باعث می‌شود همانند تصویر زیر، باردهی خوشه‌ای مانند و یکجا داشته باشند که این امر هزینه و زمان برداشت گردو را بسیار کم می‌کند.

همچنین نهال گردو چندلر پیوندی از سال اول پس از کاشت باردهی خود را آغاز و حداقل تا ۷۰ سال نهایت باردهی خود را با مراقبت‌ها و رسیدگی‌های مناسب در اختیار باغدار می‌گذارد.

مراقبت‌هایی همچون:

• هرس اصولی درخت گردو
• تغذیه با کود‌های حیوانی پوسیده
• آبیاری منظم درختان گردو
• تهیه خاک مناسب و مرغوب
• سم پاشی و آفت کش‌های مرسوم باغات گردو

و... مراقبت‌های مورد نیاز هر درخت گردو که در بخش مقالات سایت دکتر نهال به خوبی به آن‌ها اشاره شده است.

خرید نهال گردو را بهتر است به صورت حضوری یا اینترنتی انجام دهیم؟

خرید نهال همیشه برای باغداران و کشاورزان سوال بوده است. از کجا بهتر است نهال گردوی معتبری خرید نمایند؟ اگر مرکز خرید نهال شما دارای خصوصیات و ویژگی‌های زیر باشد یک مرکز معتبر است که می‌توانید به خیالی آسوده چه اینترنتی و چه حضوری خرید خود را ثبت نمایید.

• دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی باشد.
• نهال‌های مورد فروش دارای گواهی قرنطینه باشد.
• فاکتور رسمی ارائه نماید.
• دارای ضمانت بازگشت واقعی کالا باشد.
• اصالت و سلامت نهال‌ها را ضمانت نماید.

در بین وب سایت‌های حوزه‌ی فروش نهال، وب سایت‌های آریا نهال، گلد نهال، دکتر نهال از معتبرترین مراکز فروش نهال می‌باشند که شما می‌توانید خرید نهال خود را با خیالی آسوده به صورت اینترنتی تنها با یک تماس صورت دهید.

همچنین نهالستان دکتر نهال امکان خرید نهال انواع میوه را به صورت حضوری در اختیار کشاورزان و باغداران قرار داده است تا به صورت کاملا شفاف بهترین نهال‌های گردو را در اختیار علاقه‌مندان به حوزه‌ی کشاورزی قرار دهد.

کافیست تنها به وب سایت دکتر نهال به نشانی (drnahal.ir) و یا با سرچ کلمه‌ی دکتر نهال در گوگل، وارد وب سایت شده و نسبت به مشاهده‌ی بیش از ۳۰ نهال گردو در وب سایت آنان نموده و جهت تمایل نسبت به خرید نهال و یا دریافت مشاوره اقدام نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین