کد خبر: ۷۷۸۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۵

وزیر ارتباطات: اینترنت کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که به زودی اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌ گیرد. کاربران می‌توانند از طریق کد یواس‌اس‌دی(USSD) و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت از این اینترنت استفاده کنند.
وزیر ارتباطات: اینترنت کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی زارع‌پور درباره جزئیات جدید برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای «ایمن‌سازی فضای مجازی» و ارائه سرویس‌های ویژه کودکان اظهار کرد: وزارت ارتباطات به زودی اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌دهد.

وی افزود: این سرویس، اینترنت کاملاً ایمن و بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است. وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای کودکان در فضای مجازی است. در همین راستا سرویس‌های ویژه‌ای در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا خانواده‌ها با خیالی آسوده اجازه حضور کودکان خود را فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سخت‌های زیادی مواجه است. با این حال وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن‌سازی اینترنت را آماده کرده است.

به نوشته صداوسیما، زارع‌پور در مورد شیوه استفاده از سرویس فضای مجازی ویژه کودکان ادامه داد: کاربران می‌توانند از طریق کد یواس‌اس‌دی(USSD) و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت از اینترنت کودک استفاده کنند. با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند. این سرویس ظرف یک یا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.

 همه دستگاه‌ها پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خود را راه‌اندازی کنند

عیسی زارع‌پور همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: بر اساس قانون بودجه کشور همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف شدند "پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" خود را تا شهریور راه‌اندازی کنند، اما ما زودتر از موعد آن را راه‌اندازی کردیم. الان حدود ۲۰ دستگاه به این پنجره متصل شده‌اند و برخی دستگاه‌های فرعی دیگر هم آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی از رسانه‌های کشور خواست که از مسئولان دستگاه‌ها در این رابطه و اتصال و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مطالبه‌گری کنند تا این تکلیف قانونی در شهریور محقق شود و مردم خدمات خود را با حداقل دردسر و کاغذبازی و مراجعه حضوری انجام دهند.

وزیر ارتباطات اولویت اتصال و راه‌اندازی این پنجره را با دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: وزارت‌خانه‌های مختلف و سازمان‌های ذیل این دستگاه‌ها باید در گام نخست پنجره واحد خود را راه‌اندازی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین