کد خبر: ۷۷۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

مولداوی هم به تحریم‌های جدید ضد روسیه ملحق می‌شود

به دنبال اقدامات جدید اتحادیه اروپا، رئیس پارلمان مولداوی در مصاحبه‌ای گفت که کشورش آماده پیوستن به هرگونه تحریم جدید ضد روسیه است.
مولداوی هم به تحریم‌های جدید ضد روسیه ملحق می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

«ایگور گروسو» رئیس پارلمان مولداوی روز جمعه پس از آنکه سران دولت‌ها و کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند به این کشور و اوکراین وضعیت نامزدی اعطا کنند، در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون کشورش تاکید کرد: ما همبستگی خود را با اتحادیه اروپا نشان خواهیم داد، همانطور که وضعیت ما و آرزوهای اروپایی ما را ملزم می‌کند. البته، ما به هر تحریم جدیدی که برای توقف عملیات نظامی باشد، خواهیم پیوست. ما به دنبال کمک به این هدف با هر وسیله دیپلماتیک هستیم.

پیشتر «نیکو پاپسکو» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه مولداوی گفت که این کشور شرق اروپا نمی‌تواند به طور کامل به تحریم‌های ضد روسیه ملحق شوند چون اقتصاد آن ضعیف است. او افزود، مولداوی بیشتر در حوزه مالی و بانکی به تحریم‌ها پایبند بوده است.

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تعهد این جمهوری سابق شوروی به وضعیت بی‌طرفی و شراکت با روسیه به علت برخی اقدامات و بیانیه‌ها از طرف دولت کیشیناو، پایتخت مولداوی ابراز تردید کرده بود. او به محدودیت‌های این کشور در صادرات مجدد کالاهای روسیه و تحریم رسانه‌های روسی اشاره کرد.

رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود علاوه بر اوکراین با اعطای نامزدی به مولداوی هم برای پیوستن به این اتحادیه موافقت کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن "تاریخی خواندن" این رویداد، در توییتر خود نوشت: «آینده اوکراین در اتحادیه اروپا است.» او چهار روز پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ درخواستی را برای پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا امضا کرد.

این در حالیست که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند که پذیرش اوکراین به عنوان عضو در اتحادیه اروپا ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد اما اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت که معتقد است "اوکراین و مولداوی با سرعت و پشتکار هرچه تمام‌تر، نسبت به اجرای اصلاحات ضروری اقدام خواهند کرد."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین