کد خبر: ۷۷۸۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

جزئیات تازه از تیراندازی مرگبار در اسلو/ مظنون یک نروژی با تبار ایرانی

پلیس نروژ اعلام کرد که دو نفر در جریان تیراندازی شبانه در نزدیکی یک بار همجنسگرایان در اسلو، پایتخت این کشور کشته شدند.
جزئیات تازه از تیراندازی مرگبار در اسلو/ مظنون یک نروژی با تبار ایرانی
آفتاب‌‌نیوز :

این تیراندازی در آستانه برگزاری رژه سالانه دگرباشان جنسی در اسلو روی داد. به گفته پلیس ۱۴ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که شدت جراحت برخی از آنها زیاد است.

در بیانیه پلیس نروژ آمده است که فرد مظنون به تیراندازی بازداشت شده است. این تیراندازی شبانه حدود ساعت یک بامداد شنبه در سه محل نزدیک به یکدیگر در مرکز اسلو روی داد.

پلیس احتمال تروریستی بودن حمله را تحت بررسی دارد. مظنون یک شهروند ۴۲ ساله نروژی و ایرانی الاصل است. اطلاعات بیشتری از هویت و نیت این فرد تاکنون رسانه‌ای نشده است. برخی منابع غیر رسمی می‌گویند وی سال ها پیش از کردستان ایران به نروژ مهاجرت کرده است.

پلیس نروژ بر این باور است که تنها یک فرد در تیراندازی مرگبار در اسلو دست داشته است. مسئولان پلیس نروژ قرار است تاثیر تیراندازی شبانه در اسلو را بر برگزاری رژه سالانه دگرباشان جنسی معروف به «رژه افتخار» در این شهر بررسی کنند. رژه سالانه دگرباشان جنسی که قرار بود طبق برنامه قبلی بعدازظهر شنبه در اسلو برگزار شود، لغو شد.

بنا به اعلام پلیس نروژ انگیزه عامل تیراندازی شبانه در اسلو مشخص نشده است و ارتباط این حادثه با برگزاری رژه سالانه دگرباشان جنسی نیز حتمی نیست.

تیراندازی و حمله با بمب از طرف یک راست‌گرای افراطی در نروژ در سال ۲۰۱۱ جان ۷۷ نفر را گرفته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین