کد خبر: ۷۷۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
تبلیغات

آمارکتس یا ارانته؟ بروکر ارجح کدام است؟

بروکر فارکس، یک نهاد مالی نسبتا قدرتمند بوده که از سرتاسر دنیا، تریدرها را پای یک میز معاملاتی نشانده و عمل خرید و فروش دارایی‌های مختلف را تسهیل می‌کند. به ازای این خدمت، کارگزاری فارکس کارمزدهایی را از تریدرها دریافت خواهد کرد. اولین و مهمترین وظیفه بروکر، جوش دادن معاملات تریدرها در کمترین زمان ممکن است.
آمارکتس یا ارانته؟ بروکر ارجح کدام است؟
آفتاب‌‌نیوز :

انتخاب بروکر؛ یکی از اولین و مهمترین اقدامات برای ورود به بازار فارکس و کسب درآمد از این بازار بزرگ، انتخاب کارگزاری یا همان بروکر فارکس است. بسیاری از تریدرهایی که برای مدتی در این بازار ضرر را تجربه کرده بودند، به سادگی با تغییر کارگزاری خود توانستند تا جلوی بسیاری از ضررها را گرفته و در حقیقت سودآوری داشته باشند. اما چگونه باید کارگزاری مناسب بروکر و حتی بهترین بروکر فارکس را به درستی انتخاب کرد. برخلاف بسیاری از سایت‌هایی که در خصوص هر کارگزاری فارکس، به صورت یک مقاله آماده کرده و هر یک را به عنوان بهترین بروکر (جذب مشتری) معرفی کرده‌اند، مجموعه آی آر بروکرز معتقد است که انتخاب بروکر تنها زمانی تبدیل به انتخاب بهترین بروکر خواهد شد که خود تریدر بداند که چه استراتژی معاملاتی را در پیش گرفته است. اجازه دهید در ابتدا نگاهی به ماهیت بروکرها بیندازیم.

بروکر کیست؟

بروکر فارکس، یک نهاد مالی نسبتا قدرتمند بوده که از سرتاسر دنیا، تریدرها را پای یک میز معاملاتی نشانده و عمل خرید و فروش دارایی‌های مختلف را تسهیل می‌کند. به ازای این خدمت، کارگزاری فارکس کارمزدهایی را از تریدرها دریافت خواهد کرد. اولین و مهمترین وظیفه بروکر، جوش دادن معاملات تریدرها در کمترین زمان ممکن است. به همین دلیل نیز یکی از ملاک‌های ارزیابی بروکرها در سرتاسر دنیا، سرعت اجرای معاملات است. خصوصا افرادی که به سبک اسکالپ معامله می‌کنند، باید بیشترین حساسیت را برروی زمان اجرای معاملات بگذارند. وظیفه دوم بروکر، فراهم کردن سبد معاملاتی متنوع برای تریدرها است. هر تریدر ممکن است بسته به استراتژی فردی خود، به دنبال معامله‌ی یک دارایی مشخص و یا مجموعه‌ای از دارایی‌های خاص باشد که بهتر است تمام آن‌ها، نه تنها در سبد معاملاتی بروکر ارائه شده باشند، بلکه کارمزد معامله کردن در آن‌ها نیز پایین و یا حد عقل در بازه‌ی قابل قبول باشد. در مقاله بروکر فارکس چیست این موضوع را به کلی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آمارکتس

یکی از کارگزاری‌هایی که امروزه توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، کارگزاری آمارکتس یا همان A Markets است. این کارگزاری در سال 2007 میلادی تاسیس شده و تنها چند سال قبل وارد بازار ایران شد و به مشتریان ایرانی خدمات داد. ای مارکتس به خاطر داشتن تنوع بسیار بالا در نمادهای مربوط به سهام و همچنین تعیین کارمزدها در بازه‌ی منطقی و قابل قبول، بهترین انتخاب برای کسانی است که قصد دارند معاملات خود را برروی سهام انجام دهند. دقت داشته باشید که معامله کردن سهام، خود یک استراتژی فارکس با سود و ریسک متوسط است. بنابراین، نمی‌توان آمارکتس را مطلقا بهترین بروکر فارکس دانست، بلکه می‌توان این کارگزاری را به دلیل ارائه‌ی بیش از 140 نماد معاملاتی مربوط به سهام و تعداد بالای نمادهای مربوط به شاخص بورس، به عنوان بهترین بروکر سهام معرفی نمود.

آمارکتس به دلیل کیفیت قابل قبول تیم پشتیبانی فارسی زبان، تنوع حساب‌های معاملاتی، طرح‌های مشوق و بونوس‌های متعدد، یکی از کارگزاری‌های مطمئن و بسیار خوب در بازار ایران است. علاوه بر آن، به دلیل اسپردهای بسیار کم این کارگزاری برروی نماد طلا یا همان XAU در فارکس، آمارکتس کاندید دریافت عنوان بهترین بروکر طلا نیز هست. اما کسانیکه قصد دارند صرفا برروی طلا معامله کنند، می‌توانند از خدمات کارگزاری ITBFX استفاده نموده، چراکه این کارگزاری، میزان کارمزدها را در معامله‌ی این فلز گران‌بها، بسیار کاهش داده و معاملات تریدرها را بسیار پرسودتر کرده است.

ارانته

بروکر ارانته فارسی

یکی دیگر از بروکرهایی که اخیرا وارد بازار ایران شده و در حقیقت به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است، کارگزاری ارانته بوده که در سال 2018 میلادی تاسیس شده است. ارانته فارسی اگرچه به تازگی تاسیس شده، اما سرعت پیشرفت آن در سطح جهانی باعث شده تا بسیاری از تریدرها مطمئن باشند که Errante بهترین بروکر حال حاضر برای تریدرهای ایرانی است. اگرچه این ادعا کاملا نادرست نیست، اما باز هم لازم به ذکر است که هر تریدر، باید با توجه به استراتژی معاملاتی شخصی خود، بهترین کارگزاری را انتخاب نماید. ارانته به دلیل کارمزدهای بسیار اندک در حساب‌های معاملاتی خود و همچنین کیفیت بالای تیم پشتیبانی، توانسته برای اکثر استراتژی‌های معاملاتی فارکس، مناسب باشد. اگر به دنبال معامله‌ی سهام هستید، کارگزاری ارانته با ارائه‌ی بیش از 100 نماد معاملاتی و کارمزدهایی کمتر از آمارکتس، انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. بنابراین، برای انجام معاملات برروی نمادهای سهام، باید ابتدا میزان کارمزد دو بروکر را بر مبنای همان نماد معاملاتی، بررسی و مقایسه نموده و سپس بهترین انتخاب را انجام دهید.

آی اف سی مارکتز

آی اف سی مارکتز به دلیل سابقه‌ی طولانی‌تر در بازار ایران، نسبت به دو بروکر دیگر شناخته‌شده تر بوده و یکی از بروکرهای بسیار خلاق و نوآور در بازار فارکس است. کارگزاری IFC بیش از 600 نماد معاملاتی را برای تریدرهای خود ارائه کرده و همچنین به آن‌ها اجازه داده تا در صورت تمایل، نمادهای معاملاتی مخصوص به خود را نیز به پلتفرم معاملاتی اضافه نمایند. برای مثال، ممکن است تریدری در تحلیل‌های خود، به رابطه‌ای میان قیمت طلا و قیمت بیتکوین رسیده باشد. هیچ بروکری امکان معامله‌ی طلا بر مبنای بیتکوین را به مشتریان خود ارائه نکرده است، اما در آی اف سی مارکتز می‌توان به سادگی و با استفاده از پلتفرم معاملات پیشرفته خود IFC مارکتز، نماد جدید XAU/BTC را ایجاد کرده و برروی آن معامله کرد. در حالت عادی، تریدر می‌بایست دو معامله XAU/USD و USD/BTC را به صورت همزمان مدیریت کرده که طبیعتا این کار علاوه بر دشوار بودن، باعث دوبل شدن کارمزدهای پرداختی نیز می‌شد. اما با این کار، آی آف سی توانسته یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تریدرهای بسیار حرفه‌ای باشد.

آی اف سی مارکتز علاوه بر این نکته، دست تریدرها را بسیار باز گذاشته و نه تنها اجازه‌ی اسکالپینگ را به تریدرها می‌دهد، بلکه اجازه‌ی هدجینگ، معامله در زمان خبر و ... را نیز داده و عملا هیچگونه محدودیتی برای مشتریان خود در نظر نگرفته است. این در حالی است که بسیاری از بروکرها، اسکالپ را غیر مجاز دانسته و تریدر در صورت معامله به روش اسکالپ، با اخطار و حتی بسته شدن حساب معاملاتی روبرو می‌شد. برای بررسی دقیق هر بروکر، بهتر است به وبسایت آی آر بروکرز irbrokers.com مراجعه نموده تا ارزیابی دقیق هر بروکر را مطالعه نموده وبهترین خود را انتخاب نمایید.

آمارکتس یا ارانته؟ بروکر ارجح کدام است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین