کد خبر: ۷۷۹۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

آمریکا: مذاکرات برجامی این هفته از سر گرفته می‌شود

یک‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از سرگیری مذاکرات برجامی ر قطر در هفته جاری را تایید کرد.
آمریکا: مذاکرات برجامی این هفته از سر گرفته می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از یک‌ سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: آمریکا و ایران این هفته در دوحه مذاکرات غیرمستقیم خواهند داشت.

رویترز همچنین نوشت که این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: ایران باید تصمیم بگیرد از خواسته‌هایی که فراتر از توافق هسته‌ای هستند، صرف نظر کند.

اظهارات این مقام آمریکایی درباره ازسرگیری مذاکرات برجامی در پی این مطرح می‌شود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تسهیل‌گر مذاکرات برای رایزنی جهت برطرف کردن آخرین موانع باقی‌مانده در زمینه از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به تهران سفر کرده و با وزیر امور خارجه ایران رایزنی کرد.

بورل روز شنبه پس از دیدار طولانی با امیرعبداللهیان، با اشاره به دیدار چهار ساعته خود با حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییترش: با وزیر خارجه ایران توافق کردیم که مذاکرات میان ایران و آمریکا در روزهای آتی با تسهیل‌گری تیم من از سر گرفته شود تا آخرین مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.

علاوه بر این، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در یک نشست خبری درباره ازسرگیری مذاکرات برجامی گفت: زمان قطعی برگزاری مذاکرات رفع تحریم ها قطعی شده و مکان آن نیز تقریبا مشخص است و ان شاء الله در چند ساعت آتی تصمیمات نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.

خطیب‌زاده افزود: این مذاکرات در مورد ابعاد هسته ای نیست بلکه در مورد بخش های اختلافی است که در ارتباط با رفع تحریم ها باقی مانده است بنابراین هیچ چیزی به توافقات انجام شده در وین افزوده نمی شود و باید گفت چیزی به مذکرات وین افزوده نمی شود و چیزی هم کاسته نمی شود.

او همچنین بیان کرد: این مذاکرات غیر مستقیم است و من باید به شما عرض کنم اکنون توپ در زمین واشنگتن است و اگر آمریکایی ها با پاسخ مناسب حضور پیدا کند می توانیم به سمت توافق نهایی حرکت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین