کد خبر: ۷۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

بودجه دفاعی آلمان تا ۸۴ میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت

پس از تصویب صندوق بودجه ویژه در پارلمان آلمان، صدراعظم این کشور اعلام کرد بودجه نیرو‌های نظامی افزایش خواهد یافت.
بودجه دفاعی آلمان تا ۸۴ میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت
آفتاب‌‌نیوز :

«اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان گفت: «در سال‌های آینده، سالانه به صورت میانگین بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد یورو (۷۳ تا ۸۴ میلیارد دلار) در بخش‌های دفاعی هزینه خواهد شد».

به گفته شولتز، در چارچوب سازمان ناتو، آلمان هم‌ردیف آمریکاست و هم‌اکنون بیشترین سهم (بودجه در ناتو) در بین کشور‌های اروپایی را دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «ای‌آردی»، چند هفته پیش، نمایندگان پارلمان آلمان با اکثریت آرا، طرح ابتکاری اولاف شولتز برای ایجاد یک صندوق بودجه ویژه به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو (۲/۱۰۷ میلیارد دلار) را تصویب کردند؛ بنابراین (با این صندوق ویژه) نیرو‌های نظامی آلمان به بزرگترین ارتش متعارف در آلمان تبدیل خواهند شد.

تصویب این صندوق ویژه، از چنان اهمیت و فوریتی برخوردار بود که برای تصویب و راه‌اندازی آن، دولت آلمان و جریان‌های سیاسی، مجبور به ایجاد تغییراتی در قانون اساسی این کشور شدند.

اوایل اسفند پارسال و همزمان با آغاز درگیری روسیه و اوکراین، صدراعظم آلمان وعده داد ۱۰۰ میلیارد یورو از بودجه ۲۰۲۲ آلمان به نیرو‌های مسلح این کشور اختصاص داده می‌شود که در نهایت پارلمان این کشور ۲۳ خرداد آن را تصویب کرد. وی همچنین وعده داد که مطابق با خواسته ناتو، به مرور هزینه‌های دفاعی آلمان را تا ۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش می‌دهد. آنگونه که بانک جهانی گزارش داده هزینه‌های نظامی آلمان هم‌اکنون ۱.۴ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) است.

شهر مادرید، پایتخت اسپانیا از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۲۸ تا ۳۰ ژوئن) این هفته میزبان نشست سران سازمان ناتو است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو پیش از برگزاری این نشست اعلام کرد «متحدان مفهوم راهبردی جدیدی را تصویب کردند که براساس آن روسیه مهمترین و فوری‌ترین تهدید علیه امنیت جمعی متحدان تلقی شده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین