کد خبر: ۷۸۰۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تبلیغات

سئو تکنیکال چیست؟ تکنیک‌های مهم در این روش بهینه‌سازی

برای اینکه بتوانیم در مورد سئو تکنیکال صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تعاریف مختلفی برای سئو وجود دار، از تعاریف دانشگاهی با کلمات دهن پر کن گرفته تا تعاریفی که سئو کاران به نام از این فعالیت ارائه می‌دهند. اما ما امروز در این مقاله قصد داریم تا به ساده‌ترین شکل سئو و در ادامه سئو تکنیکال را برای شما تعریف کنیم.
سئو تکنیکال چیست؟ تکنیک‌های مهم در این روش بهینه‌سازی
آفتاب‌‌نیوز :

امروزه با فراگیر شدن اینترنت و در دسترس بودن آن برای تمام افراد، این فضای به یک فضای تبلیغاتی بزرگ و موثر تبدیل شده است. هر کسب و کار و شرکتی برای بیشتر دیده شده وارد این فضا می‌شود و به رقابت با دیگر رقیبان می‌پردازد تا سهم بیشتری از این فضا را تصاحب کند. یکی از راه‌های دیده شدن در بستر وب، ایجاد سایت و ارائه خدمات و کالا در آن می‌باشد.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه شود:

https://seokar.com/seo

اما آیا تمام افرادی که وارد این فضا می‌شوند به خوبی دیده می‌شوند؟ مسلما پاسخ به این سوال منفی می‌باشد. شما برای اینکه بیشتر دیده شوید باید از بهینه سازی سایت یا سئو کمک بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو یعنی سئو تکنیکال صحبت کنم. تا انتها با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

برای اینکه بتوانیم در مورد سئو تکنیکال صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ تعاریف مختلفی برای سئو وجود دار، از تعاریف دانشگاهی با کلمات دهن پر کن گرفته تا تعاریفی که سئو کاران به نام از این فعالیت ارائه می‌دهند. اما ما امروز در این مقاله قصد داریم تا به ساده‌ترین شکل سئو و در ادامه سئو تکنیکال را برای شما تعریف کنیم.

فرض کنید یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید در زمینه فروش و تعمیر موبایل فعالیت کنید. برای اینکه بتوانید سهم بیشتری از بازار را به خودتان اختصاص دهید یک سایت راه اندازی می‌کنید. بعد از راه اندازی سایت متوجه می‌شوید که ده‌ها هزار سایت دیگر در زمینه کاری شما فعال هستند! حالا چطور باید با این سایت‌ها رقابت کنید تا جزو برترین‌ها باشید؟

موتور‌های جستجو سعی دارند بهترین سایت‌هایی که نیاز کاربران را رفع می‌کنند را در بالاترین قسمت لیست نتایج خود قرار دهند تا کاربران با کمترین جستجو بهترین نتیجه را بگیرند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، موتور‌های جستجو یک سری الگوریتم تعریف کرده‌اند که شما باید سایت خودتان را نسبت به آن الگوریتم‌ها بهینه کنید. به بهینه سازی سایت سئو می‌گویند.

سئو به طور کلی سه بخش مجزا دارد که برای رسیدن به رتبه‌های برتر نتایج موتور جستجو باید روی هر سه بخش کار کرد. این سه بخش شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌باشد. همان طور که در ابتدا گفتیم ما در این مقاله قصد داریم که به سومین بخش سئو بپردازیم.

سئو تکنیکال چیست؟

این بخش از سئو یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو می‌باشد که همیشه برای سئو کاران ترسناک به نظر می‌رسد. خیلی از کارشناسان سئو سعی می‌کنند زیاد سمت سئو تکنیکال نروند و سالی یک بار این بخش را چک می‌کنند. اما در واقعیت این بخش از سئو اصلا هم ترسناک نیست و بخش سختی به حساب نمی‌آید فقط کافیست شما شناخت کافی از آن داشته باشید.

سئو تکنیکال در واقع یک سری فعالیت فنی است که باید روی سایت انجام شود، این فعالیت‌ها از نظر موتور‌های جستجو بسیار مهم است. این فعالیت‌ها باعث می‌شود که سرعت سایت افزایش پیدا کند یا اینکه محتوای سایت شما برای ربات‌های موتور جستجو قابل فهم‌تر شود و ... البته بسیاری از این بخش سئو، توسط افزونه‌های وردپرس انجام می‌شود و شما نباید کار خاصی انجام دهید.

در ادامه قصد داریم ۱۷ قدم سئو تکنیکال را بررسی کنیم. برای اینکه به درستی این بخش از سئو را پیاده سازی کنید قدم به قدم با ما همراه شوید و سایت خودتان را چک کنید. این ۱۷ قدم عبارت است از:

۱- دامنه‌ی اصلی سایت را مشخص کرده و همه‌ی آدرس‌ها را روی آن ریدایرکت کنید.

۲- Ssl سایت‌تان را فعال کنید در غیر این صورت گوگل سایت شما را نا امن معرفی می‌کند.

۳- اجازه ایندکس شدن سایت را بدهید تا در فهرست نتایج قرار بگیرید.

۴- به سرعت سایت اهمیت دهید، سرعت بالا گوگل و کاربران را راضی نگه می‌دارد.

۵- سایت مپ را فعال کنید تا ربات‌ها زودتر شما را ایندکس کنند.

۶- مطالب یونیک در سایت قرار دهید و از کپی کردن محتوا به شدت پرهیز کنید.

۷- آدرس صفحات سایت یا url را چک کنید.

۸- ساختار و دسته بندی سایت را طوری تنظیم کنید که کاربر با کمترین کلیک به صفحه مورد نظر برسد.

۹- مراقب تنظیمات فایل robot باشید و کد‌های آن را تغییر ندهید.

۱۰- برد کرامب سایت‌تان را فعال کنید.

۱۱- صفحاتی که نیاز به ایندکس ندارند مانند ورود یا پرداخت را نو ایندکس کنید.

۱۲- سایت‌تان را ریسپانسیو کنید.

۱۳- اسکیما گذاری به سئو تکنیکال کمک می‌کند.

۱۴- خطای سرچ کنسول را جدی بگیرید.

۱۵- اجازه ندهید صفحات ۴۰۴ در سایت باقی بمانند.

۱۶- تگ‌های هدینگ را چک کنید. در بعضی مواقع برخی از تگ‌ها حذف یا بیش از حد تکرار می‌شوند.

۱۷- برای ایجاد تجربه‌ی کاربری بهتر، سایت‌تان را amp کنید.

با انجام مرحله به مرحله‌ی این قدم‌ها یک سئو تکنیکال خوب روی سایت‌تان پیاده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین