کد خبر: ۷۸۰۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
برای اعتراض به وضعیت محیط زیست

عکس| خود را به شاهکار هنری چسباندند!

فعالان محیط زیستی بار دیگر به نشانه اعتراض خود را به یکی از تابلوهای نقاشی ارزشمند چسباندند.
عکس| خود را به شاهکار هنری چسباندند!
آفتاب‌‌نیوز :

حامیان گروه محیط‌زیستی «استفاده از نفت را متوقف کنید» در گالری ملی لندن خود را به تابلو نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» چسباندند.

به گزارش گاردین، این دو حامی کمپین اعتراضی محیط زیستی، حوالی ساعت ۲:۳۰ ظهر به وقت محلی از طنابی که در مقابل نقاشی‌های گالری ملی لندن قرار دارد عبور کردند و خود را به نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» رساندند.

آن‌ها سطح این تابلو نقاشی که به سال ۱۸۲۱ تعلق دارد را با تصویر بازآفرینی‌شده از آینده ویران‌شده پوشاندند و سپس دست‌هایشان را با استفاده از چسب به قاب نقاشی چسباندند.

یکی از این معترضان، «هانا هانت» نام دارد. او که ۲۳ساله است می‌گوید: «من اینجا هستم چون دولت ما برنامه دارد در چند هفته پیش‌رو به ۴۰ پروژه جدید گاز و نفت مجوز دهد.»

«ایبن لازاروس» ۲۲ ساله دیگر معترضی که خود را به نقاشی «کانستبل» چسباند، معتقد است، نسخه بازآفرینی‌شده از تابلو نقاشی «گاری علوفه»، اعتیاد ما به استفاده از سوخت‌های فسیلی در حومه شهر را به تصویر می‌کشد.

در نسخه بازآفرینی‌شده توسط این فعالان، جاده جایگزین رودی شده است که در نقاشی «گاری علوفه» وجود دارد و از کارخانه‌هایی که در افق دوردست دیده می‌شوند، دود به آسمان پراکنده می‌شود.

هفته گذشته نیز حامیان گروه «استفاده از نفت را متوقف کنید» خود را در گلاسکو، منچستر و لندن به نقاشی‌های مشهور چسبانده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین