کد خبر: ۷۸۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

استعفا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سریلانکا پس از اعتراضات مردم به وضعیت اقتصادی

پس از اعتراضات مردم سریلانکا به وضعیت اقتصادی و سیاسی در این کشور، رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا اعلام کردند که از سمت خود کناره گیری می‌کنند.
استعفا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سریلانکا پس از اعتراضات مردم به وضعیت اقتصادی
آفتاب‌‌نیوز :

«رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که در راستای تداوم فعالیت دولت و تضمین سلامت شهروندان به توصیه رهبران احزاب مختلف از سمت خود کناره گیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین روز گذشته «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا نیز اعلام کرده است که ۱۳ ژوئیه استعفای خود را تقدیم خواهد کرد.

روز 9 ژوئیه، (شنبه) سخنگوی نخست وزیر سریلانکا نیز اظهار کرد که رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر به رهبران احزاب اعلام کرده زمانی که تمامی طرف‌ها در مورد تشکیل دولت جدید به توافق برسند، وی استعفا خواهد داد.

این امر پس از بزرگترین موج اعتراضات در سریلانکا رخ داد. ده‌ها هزار معترض روز شنبه 9 جولای در کلمبو پایتخت سریلانکا تجمع کرده و در اعتراض به شرایط اقتصادی خواستار استعفای رئیس جمهور کشورشان شدند.

معترضان سریلانکایی معتقدند که گوتابایا راجاپاکسه، رییس‌جمهور سریلانکا مسئول بدترین بحران اقتصادی در این کشور است.

به دنبال بالاگرفتن اعتراضات در سریلانکا، معترضان با ورود به مقر ریاست جمهوری این کشور، ورودی اقامتگاه گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور را در هم شکستند.

شاهدان عینی از پایتخت سریلانکا اعلام کردند: «صدای شلیک گلوگه از اطراف مقر ریاست جمهوری به گوش می‌رسید. معترضان در خیابان‌های اطراف مقر ریاست جمهوری سریلانکا با پلیس این کشور درگیر شدند و پلیس نیز برای عقب راندن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین‌های آبپاش کرد.»

در حال حاضر مشخص نیست که رئیس جمهور سریلانکا در کجا قرار دارد اما خبرگزاری فرانسه در خبری اعلام کرد که رئیس جمهور سریلانکا به مکان نامعلومی منتقل شده است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین