کد خبر: ۷۸۲۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

مصونیت ناشی از واکسن کرونا کوتاه مدت است/لزوم تزریق دُزهای یادآور

نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد مصونیت ناشی از واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ کوتاه مدت و تزریق دُزهای یادآور حائز اهمیت است.
مصونیت ناشی از واکسن کرونا کوتاه مدت است/لزوم تزریق دُزهای یادآور
آفتاب‌‌نیوز :

از زمانیکه واکسن‌های کووید-۱۹ برای اولین بار به منظور مصونیت در برابر کروناویروس و بیماری ناشی از آن در دسترس قرار گرفتند، ابهامات زیادی در مورد مدت زمان ماندگاری مصونیت و اینکه چه زمانی ممکن است لازم باشد دُز یادآور تزریق شود، وجود دارد.

اکنون، تیمی از متخصصان به رهبری اساتید دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ییل و دانشگاه کارولینای شمالی بر این باورند که مصونیت قوی پس از واکسیناسیون کوتاه مدت است.

متخصصان بر این باورند: خطر ابتلا به عفونت که در آن فرد با وجود واکسینه شدن به بیماری مبتلا می‌شود، به نوع واکسن بستگی دارد. بر اساس این مطالعه، واکسن‌های مبتنی بر mRNA (فایزر و مدرنا) بیشترین مدت زمان مصونیت را به همراه دارند که تقریبا سه برابر طولانی‌تر از مصونیت ناشی از ابتلا به بیماری در گذشته و تزریق واکسن‌های جانسون و جانسون و آسترازنکاست.

در این برسی آمده است: واکسن‌های mRNA بالاترین سطح واکنش آنتی‌بادی را دارند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان، مصونیت در برابر عفونت مجدد مستلزم به ‌روز شدن واکسن‌هایی است که برای مقابله با تغییرات ویروسی که به عنوان بخشی از تکامل طبیعی آن است، سازگار شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین