کد خبر: ۷۸۲۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟

این روزها که دوباره بر تزریق دز چهارم واکسن کرونا تاکید می شود، اینکه در دز چهارم چه واکسنی تزریق کنیم به سوال برخی افراد تبدیل شده است.
دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در این خصوص گفت: واکسنهای غیر فعال شده ویروسی برای استفاده در دز چهارم(یادآور) ضعیف و ناکارآمد هستند، اما واکسن‌هایی که با اجزای پروتئینی بازترکیب هستند، توانایی تقویت تمامی پلتفرم ها را دارند.

وی افزود: چنانچه افراد سه دز اول را واکسن آسترازنیکا زده‌اند، برای دز چهارم واکسن پاستوکوک پلاس، رازی، اسپایکوژن و آسترازنیکا پیشنهاد می شود.

وزیر عنوان کرد: همچنین اگر افراد سه دز اول را سینوفارم زده اند، بهتر است برای دز چهارم واکسن پاستوکوک پلاس، اسپایکوژن، رازی، آسترازنیکا و سینوفارم بزنند.

وی به افرادی که سه دز اول را واکسن برکت زده اند، پیشنهاد کرد از واکسن های پاستوکوک پلاس، رازی، اسپایکوژن، برکت و آسترازنیکا استفاده کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: واکسنهای رازی، اسپایکوژن و پاستوکوک هم برای افرادی که سه دز اول را پاستوکوک زده اند، پیشنهاد می شود.

وی ادامه داد: چنانچه افراد دو دز اول را سینوفارم و دز سوم را پاستوکوک پلاس زده اند، برای دز چهارم واکسن اسپایکوژن، رازی و پاستوکوک پیشنهاد می شود.

وی افزود: همچنین اگر شخصی دو دز اول را سینوفارم و دز سوم را آسترازنیکا زده، بهتر است دز چهارم از واکسن های رازی، اسپایکوژن، پاستوکوک و آسترازنیکا استفاده کند.

وزیری پیشنهاد کرد افرادی که دو دز اول را آسترازنیکا یا اسپوتنیک و دز سوم‌ را پاستوکوک پلاس زده اند، برای دز چهارم‌ از واکسن های اسپایکوژن، رازی و پاستوکوک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین