کد خبر: ۷۸۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

گزارش فایننشال‌تایمز از هشدار "جدی" چین به آمریکا در مورد سفر پلوسی

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که چین هشدارهای خصوصی "تند و خشنی" به دولت بایدن درباره سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت داده است.
گزارش فایننشال‌تایمز از هشدار
آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش روز شنبه به نقل از شش مقام مطلع از هشدارهای چین آمده است که این پیام‌ها "به طور قابل توجهی قوی‌تر از تهدیدات پکن در گذشته" بود که از اقدامات یا سیاست آمریکا در خصوص تایوان ابراز ناخشنودی می‌کرد.

فایننشال تایمز به نقل از چندین منبع آگاه از این وضعیت گزارش داد که این "لفاظی خصوصی" حاکی از یک واکنش نظامی احتمالی است.

شورای امنیت ملی کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کردند. وزارت خارجه چین هم امروز یکشنبه به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخی نداد.

براساس گزارش‌ها، چین به افزایش فعالیت‌های نظامی خود در اطراف تایوان برای تحت فشار گذاشتن دولت این جزیره خودگردان برای پذیرش حاکمیتش متهم می‌شود. دولت تایوان می‌گوید تنها ۲۳ میلیون نفر جمعیت این جزیره می‌توانند آینده خود را تعیین کنند و در حالی که "خواهان صلح" است، در صورت حمله از خود دفاع خواهد کرد.

روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد در ماه اوت به تایوان سفر کند.

یک روز پس از آن وزارت خارجه چین گفت که سفر او به تایوان به طور جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف خواهد کرد و ایالات متحده عواقب رفتار خود را متحمل خواهد شد.

در همین حال روز چهارشنبه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که قصد دارد تا پایان ماه جاری با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین صحبت کند. به نظر می‌رسد بایدن در مورد سفر گزارش شده پلوسی به تایوان تردید ایجاد کرده است. بایدن به خبرنگاران گفت: گمان می‌کنم که ارتش فکر می‌کند در حال حاضر این ایده خوبی نیست، اما نمی‌دانم وضعیت آن چگونه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین