کد خبر: ۷۸۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در خلیج فارس و ۱.۲ متر تا ۲ متر در دریای خزر هشدار داد.
هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد و افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۱.۲ متر و در فراساحل تا ۲ متر از پنج‌شنبه (۶ مرداد ماه) تا بعدازظهر جمعه (۷ مردادماه) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد

بر اثر این مخاطرات خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی ممنوعیت در شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی، بویژه تردد با شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار نسبت به افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و وزش باد شدید جنوب‌ شرقی همراه با تشدید فعالیت رگبارهای موسمی از ظهر چهارشنبه (۵ مردادماه) تا اواخر وقت جمعه (۷ مردادماه) در شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر هشدار داد.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به قایق و شناورهای کوچک دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی لازم است ممنوعیت در شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی، به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین