کد خبر: ۷۸۴۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸

قطع و وصل برق در قم

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به خسارت سیل و طوفان در روستاهای بخش مرکزی شهرستان قم، گفت: برق مناطق سیل‌زده قم در کمتر از ۴۸ ساعت وصل شد.
قطع و وصل برق در قم
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد ارجمند زاده جمعه‌شب در پی طوفان و سیلاب دو روز گذشته در بخش مرکزی قم، ۳۵ تیر چراغ‌برق در ۵ روستای بخش قمرود قم سقوط کرد.

وی ادامه داد: با آغاز طوفان و سیل در روستاهای بخش مرکزی قم، شناسایی و تعیین خسارت در اسرع وقت انجام و صبح روز پنجشنبه ۲۰ تیر آسیب‌دیده مجدد نصب شد اما به خاطر وقوع مجدد سیل و طوفان در اتصال برق تمامی تیرهای آسیب‌دیده وقفه ایجاد شد.

ارجمند زاده بابیان اینکه صبح امروز جمعه نیز بقیه تیرهای برق آسیب‌دیده نصب و اتصال برق برقرار شد، گفت: هم‌اکنون فقط در یک روستای بخش مرکزی قم امکان عبور و مرور وجود ندارد که بلافاصله بعد از برقراری ارتباط توسط اکیپ‌های راهداری برق تنها روستای باقی‌مانده نیز متصل خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به برآورد اولیه خسارت ۲ میلیارد تومانی طوفان به روستاهای بخش مرکزی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این طوفان و سیل طی دو شب گذشته نیز سبب خسارت و قطعی‌هایی در داخل شهر قم شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته قم باتجربه دمای بالای ۴۷ درجه شاهد عبور از پیک مصرف در طول روز بود که این مساله باعث ایجاد قطعی و آسیب‌های در پست‌های انتقال شده بود که وقوع طوفان و سیل در نوبت عصر وضعیت پست‌های برق استان را آسیب‌پذیرتر کرد.

ارجمند زاده عنوان کرد: برای ادامه وضعیت پایدار در تأمین برق، از مردم درخواست می‌شود مصرف بهینه و صرفه‌جویی در برق به‌خصوص در ساعات پیک مصرف را جدی بگیرند.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم با تاکید بر اینکه خاموشی بیشتر از ۲ ساعت خانگی در قم وجود ندارد، گفت: برخی خاموشی‌های روزهای گذشته در قم نهایتاً به ۲ ساعت به طول کشیده و هیچ‌گونه خاموشی بیش از این مقدار در قم ثبت‌نشده است.

وی بابیان اینکه ممکن است برخی از مشترکین به‌صورت موردی چند ساعت پس از قطع برق با شرکت برق تماس گرفته باشند، افزود: قطعی بیش از دو ساعت برخی مشترکین موردی ممکن است وجود داشته باشد که به خاطر تماس دیرهنگام با شرکت توزیع بوده است.

وی در پایان با اشاره به‌پیش بینی ادامه وضعیت ناپایدار جوی در قم گفت: از هییت های مذهبی و مساجد درخواست می‌شود ضوابط ایمنی را در حوزه برق را به‌صورت کامل رعایت کنند.

در جریان سیل دو شب گذشته پنج روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان قم دچار آسیب جزیی شد،‌ بخش مرکزی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین