کد خبر: ۷۸۵۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
دادگاه علنی متروپل در اهواز برگزار شد

در اولین جلسه دادگاه متهمان حادثه متروپل چه گذشت؟

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با حضور خانواده های جانباختگان در اهواز برگزار شد. ریزش ساختمان متروپل دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در آبادان به وقوع پیوست که در پی آن ۴۳ نفر از هموطنان‌مان در این حادثه جان خود را از دست دادند.رئیس کل دادگستری خوزستان جزییات اولین جلسه دادگاه متهمان حادثه متروپل را تشریح کرد.
در اولین جلسه دادگاه متهمان حادثه متروپل چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

امروز ۱۰ مردادماه با حضور جمعی از خانواده های جانباختگان حادثه متروپل و متهمان این پرونده به صورت علنی برگزار شد.

این دادگاه به ریاست قاضی ایمانی برگزار شد و خانواده های متوفیان و مصدومان حادثه متروپل و همچنین وکلای آن ها در این جلسه به صحبت پرداختند.

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه ۴۳ نفر جانباختند و ۳۷ نفر نیز مصدوم شدند. در روزهای ابتدایی فروریختن ساختمان متروپل خیابان‌های منتهی به این ساختمان برای تردد شهروندان محدود شد و همچنین بسیاری از ساختمان‌ها و مغازه‌های اطراف متروپل تخلیه و بسته شدند.

اکنون نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم اکنون در حال برنامه ریزی برای تخریب باقی مانده ساختمان متروپل است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان علی دهقانی در خصوص جزئیات اولین جلسه دادگاه متروپل اظهار کرد: امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده حادثه متروپل با حضور اولیای دم متوفیان و متهمان پرونده برگزار شد. در این جلسه اظهارات ۲۲ نفر از اولیای دم متوفیان استماع شد و برخی از وکلای آنان نیز اظهارات خود را بیان کردند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بعضا متوفیان اعضای یک خانواده بوده اند که یک نفر به نمایندگی از اولیای دم در جلسه دادگاه حاضر شد.

دهقانی عنوان کرد: قبل از استماع اظهارات شکات کیفر خواست توسط نماینده دادستان قرائت شد.

وی در مورد تعداد متهمان این پرونده نیز گفت: متهمان این حادثه ۲۱ نفر هستند که همه آن‌ها در دادگاه حاضر شدند که همگی بازداشت هستند و از زندان به جلسه دادگاه اعزام شده‌اند. در این جلسه اظهارات قریب به اتفاق شکات شنیده شد و جلسه بعدی که فردا برگزار می‌شود به دفاعیات متهمان اختصاص دارد.

وی در مورد روند پرداخت دیه متوفیان این حادثه گفت: قرار است این روند در دادگاه تعیین شود، اما با توجه به اینکه دیه تعدادی از متوفیان از اموال مالک اصلی(متوفی) پرداخت شده است در صدور حکم نسبت به آنان اظهار نظری برای دریافت دیه صورت نخواهد گرفت و فقط جنبه عمومی جرم بررسی می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین