کد خبر: ۷۸۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

گزارش سفرای ایران در آلمان، موریتانی و سنگال به وزیر امور خارجه

سفرای ایران در کشور‌های آلمان، موریتانی و سنگال و همچنین کاردار ایران در کشور آفریقایی ماداگاسکار، عصر پنچشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به‌صورت جداگانه دیدار و گزارشی از فعالیت‌های خود در محل مأموریتشان را ارائه کردند.
گزارش سفرای ایران در آلمان، موریتانی و سنگال به وزیر امور خارجه
آفتاب‌‌نیوز :

محمود فرازنده - سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان - در دیدار با وزیر امور خارجه، گزارشی از حوزه ماموریت و آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در زمینه مناسبات دو کشور، توجه هرچه بیشتر به ایرانیان مقیم و برنامه‌ریزی برای تعامل هرچه بیشتر با هموطنان را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، امیر علی امام جمعه شهیدی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در موریتانی - نیز در دیدار امروز خود با وزیر امور خارجه، از حوزه ماموریت و اقدامات به عمل آمده در زمینه توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور گزارشی ارائه کرد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار توصیه‌هایی در ارتباط با ارتقاء مناسبات دو کشور بیان کرد.

همچنین محمدرضا دهشیری - سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال - امروز در دیدار با امیرعبداللهیان گزارش مربوط به حوزه ماموریت خود و اقدامات برای توسعه و بسط مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور را ارائه کرد و وزیر امور خارجه نیز نقطه‌نظرات و رهنمودهای لازم در ارتباط با گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان ایران و سنگال را ارائه کرد.

همچنین حسن علی بخشی - کاردار جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار - با وزیر امور خارجه دیدار و خلاصه‌ای از وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با ماداگاسکار، موریس، سیشل و کومور را گزارش کرد.

امیرعبداللهیان نیز با اشاره به رویکرد دولت در زمینه فعال‌سازی روابط با آفریقا در حوزه‌های مختلف، نقطه‌نظرات و دیدگاه وزارت امور خارجه برای فعال‌سازی مناسبات فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین