کد خبر: ۷۸۶۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

روسیه: آمریکا ممکن است در فضا سلاح اتمی مستقر کند

آندری بلوسوف معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا ممکن است از بحران امنیتی در اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای استقرار تسلیحات از جمله سلاح‌های هسته‌ای در فضا استفاده کند.
روسیه: آمریکا ممکن است در فضا سلاح اتمی مستقر کند
آفتاب‌‌نیوز :

وی شنبه در حاشیه دهمین کنفرانس بازبینی ان پی تی در سازمان ملل افزود: آمریکا و متحدانش از اوکراین به عنوان بهانه جدید برای اجرای برنامه‌های نظامی خود نه تنها بر روی زمین، دریا و هوا بلکه در فضا استفاده خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: بنابراین، این احتمال وجود دارد که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین بهانه‌ای برای اجرای سریعتر این طرح‌ها باشد.

بلوسوف گفت، امتناع واشنگتن در دهه گذشته از بحث در مورد قانون الزام آور برای جلوگیری از آغاز رقابت تسلیحاتی در فضا «خود گویای اهداف این کشور است.»

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که مسکو و پکن پیمان جدیدی را در رابطه با منع استفاده از تسلیحات در فضا مد نظر دارند.

رقابت تسلیحاتی در فضا میان آمریکا، روسیه و چین در سال‌های اخیر همواره داغ‌تر شده است.

بر اساس گزارش‌ها، سال‌هاست که چین روی ماهواره‌ای کار می‌کند که می‌تواند با بازوی روباتیک یا پرتاب قلاب به جسم دیگری در فضا حمله کند.

سال ۲۰۲۰ روسیه آزمایشی در زمینه سلاح ضد ماهواره انجام داد.

در جریان این رخداد، سلاح ضد ماهواره روسیه در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ پرتاب شده و عمدا ماهواره Cosmos ۱۴۰۸ این کشور را که در سال ۱۹۸۲ به فضا پرتاب شده بود، به خاطر عملیاتی نبودن این ماهواره از بین برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین