کد خبر: ۷۸۶۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

طالبان انتقال مهاجران افغانستان به آلمان را متوقف کرد

اشپیگل در گزارشی مدعی شد که طالبان عملیات انتقال همکاران محلی افغان نظامیان آلمان به این کشور را متوقف کرده است.
طالبان انتقال مهاجران افغانستان به آلمان را متوقف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

طالبان عملیات تخلیه همکاران افغان نظامیان خارجی به آلمان را متوقف کرده است.

​به گزارش مجله اشپیگل، آلمان قصد داشت در ماه جاری شماری از کارمندان محلی، هنرمندان و فعالان سیاسی را از افغانستان خارج کند اما این روند متوقف شده است.

طبق این گزارش، قرار بود ۷۷۰۰ تن تا اوسط ماه سپتامبر از افغانستان خارج شوند، اما این طرح به دلیل مخالفت طالبان متوقف شده است.

وزارت خارجه آلمان نیز گفته است که روند انتقال مهاجران افغانستانی به صورت چشمگیری کاهش یافته و دلیل آن را ممانعت طالبان از خروج افراد فاقد گذرنامه از این کشور عنوان کرده است.

اشپیگل گزارش داده است به رغم توافق برلین و اسلام آباد برای همکاری درباره تخلیه مهاجران افغانستانی از خاک پاکستان، طالبان اجازه خروج اتوبوس‌های حامل این افراد به سمت پاکستان را صادر نکرده و آنها را مجبور به بازگشت می‌کند.

وزارت خارجه آلمان گفته است که تاکنون ۲۱ هزار مهاجر افغان را از این کشور خارج کرده و 10 هزار نفر دیگر نیز در صف خروج قرار دارند که با این اقدام طالبان امکان تخلیه این افراد وجود ندارد.

این در حالی است که پیش از این چندین کشور از جمله انگلیس و کانادا از پذیرش اتباع افغانستان به رغم وعده‌های توخالی به آنها امتناع کرده بودند.

در این راستا، مقامات کانادا در سکوت روند پذیرش مهاجران افغان که با نیروهای این کشور همکاری کردند را متوقف کرده است.

به نوشته سی‌بی‌سی نیوز، اگرچه پیش از این دولت کانادا اعلام کرده بود که 40 هزار مهاجر افغانستان را پذیریش خواهد کرد، اما در حالی که تاکنون تنها برای 20 هزار نفر ویزا صادر شده، دولت این کشور روند بررسی درخواست‌های جدید مهاجران افغان را متوقف کرده است.

دولت کانادا چند هفته پیش از سقوط کابل برنامه خروج همکاران افغان نیروهای این کشور را از افغانستان آغاز کرده بود و دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در آن زمان قول داده بود که برای 40 هزار شهروند افغانستان ویزای ویژه مهاجرت صادر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین